MARIA ÅKERBERG går in som Officiell Partner till Gothenburg Horse Show

Med mindre än tre veckor kvar till en av årets höjdpunkter, Gothenburg Horse Show i Scandinavium, står det nu klart att hudvårdsföretaget MARIA ÅKERBERG ansluter som ny, officiell partner till det klassiska ridsportevenemanget. Familjeföretaget MARIA ÅKERBERG, från halländska Frillesås, är Sveriges främsta varumärke inom professionell, naturlig hudvård.

Att ridsportpersoner är ett hårt arbetande släkte är ingen hemlighet, i alla olika väderlekar är man ute i stallet, mockar hagar, bär vatten och inte minst rider.

- Det är klart att det blir en otrolig belastning på huden och inte minst för ansikte och händer när det är svårt att skydda sig mot kyla, vind och vatten, säger Maria Åkerberg, grundare och VD. Det är inte heller ovanligt att man sätter sin hästs välmående i första hand, något vi såklart respekterar. Samtidigt vill vi också ta tillfället i akt och visa att man på ett enkelt sätt, med helt naturliga råvaror, kan skydda sin hud med bara några få produkter.

Alla produkter är tillverkade i deras helt egen, solenergidrivna fabrik i Frillesås och är garanterat framtagna av högkvalitativa råvaror från noga utvalda odlare och leverantörer.

- Det känns superroligt att MARIA ÅKERBERG väljer att gå in som Officiell Partner till Gothenburg Horse Show, säger Johan Nyth, försäljningschef på Got Event. Det är ett företag som, liksom vi, värnar om hållbara värden i hela kedjan, från val av leverantörer och råvaror till slutproduktion. Dessutom tror vi att det är en klockren match gentemot målgruppen och vi ser fram emot att utveckla samarbetet framåt.

För mer information:

Johan Nyth, försäljningschef Got Event
    johan.nyth@gotevent.se

Klicka här för att läsa mer om MARIA ÅKERBERG.

Klicka här för att läsa mer om Gothenburg Horse Show.

• samarbetspartners

Gothenburg Horse Show är en av världens ledande inomhustävlingar i ridsport och är ett evenemang som återkommer årligen. Sedan starten våren 1977 har över 3 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Tävlingarna arrangeras av Got Event AB på uppdrag av FEI, det internationella ridsportförbundet, samt Svenska Ridsportförbundet. Vi samarbetar även med hästsportmässan EuroHorse i Svenska Mässan.

2023 års tävlingar genomförs  22-26 februari.