Recharging Gothenburg Horse Show – Volkswagen presenteras som ny Official Car

2021 års Gothenburg Horse Show bjuder på flera nyheter - nu står det klart att det klassiska ridsportevenemanget slutit ett avtal med Volkswagens återförsäljare i Västsverige, som kliver in som ny Official Car. Samarbetet kommer att sätta en ny prägel på evenemanget och båda parter ser fram emot att utveckla partnerskapet under de tre år som avtalet löper.

-Volkswagen är ett etablerat och starkt varumärke i ridsporten. Vi har ett gemensamt fokus på hållbarhet och tillsammans blir vi ännu mer fokuserade. Volkswagen registrerade flest elbilar i Sverige under 2020 och är målmedvetna i sitt arbete att lägga fokus på elen som framtidens drivmedel, säger Johan Nyth, säljchef på Gothenburg Horse Show och Got Event.

- Vi har slutit ett treårsavtal och ser fram emot att jobba vidare för att utveckla samarbetet, vi är långsiktiga i allt vi gör och så även i detta nya, spännande partnerskapet

För Volkswagen fanns det regionalt ingen tvekan om att ta steget in som Official Car till Gothenburg Horse Show när öppningen gavs. Ett extra incitament är naturligtvis att Gothenburg Horse Show är värd för världscupfinalerna i både hoppning och dressyr under 2021.

Det känns väldigt spännande att våra Västsvenska Volkswagenåterförsäljare gått samman i ett nära samarbete med Gothenburg Horse Show, GHS. Detta kommer ytterligare stärka vårt varumärke, inte minst i Västsverige. Organisationen bakom GHS har jobbat hårt för att ta fram ett covid-19 säkrat koncept för 2021 tävlingar, och skapat spännande digitala möjligheter för oss att nå ut till målgruppen under ett annorlunda år utan publik i arenan. Vi är med i den utvecklingen men ser självklart fram emot att möta den passionerade publiken på plats i Scandinavium framöver med vår nya elektriska ID familj i fokus , säger Sten Forsberg på Volkswagen Sverige

Johan Nyth, försäljningschef Gothenburg Horse Show & Got Event
johan.nyth@gotevent.se 0732-34 08 40

Gothenburg Horse Show arrangeras 31 mars – 4 april 2021. I årets upplaga är evenemanget ännu en gång värd för världscupfinalerna i både hoppning och dressyr. Gothenburg Horse Show är en av världens ledande inomhustävlingar i ridsport och är ett evenemang som återkommer årligen. Sedan starten våren 1977 har över 3 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Tävlingarna arrangeras av Got Event AB på uppdrag av FEI, det internationella ridsportförbundet, samt Svenska Ridsportförbundet. Vi samarbetar även med hästsportmässan EuroHorse i Svenska Mässan.

Samverkande Volkswagenåterförsäljarna är Din Bil Göteborg, Toveks Bil, Börjessons Bil och Bilab