The Greatest Win – 40 år med Gothenburg Horse Show på 90 sekunder

1977 arrangerades den första upplagan av Gothenburg Horse Show. Idag har det arrangerats fler världscupfinaler i Göteborg än i någon annan stad i världen. Den 24-28 mars 2016 finns världseliten på plats igen i ett fullsatt Scandinavium.

– Det började med ren kärlek och ett genuint intresse för hästar och ridsport och har nu växt till en given samlingsplats för världseliten inom hästsport och fans, säger Tomas Torgersen, på arrangerande Got Event och som är tävlingsledare för Gothenburg Horse Show.

Nu släpper Gothenburg Horse Show filmenThe Greatest Win. Man gör det några månader innan det är dags för den 40:e upplagan av det som har växt till att bli en av världens viktigaste händelser inom hästsport. 2016 bjuder dessutom på dubbla världscupfinaler – i både hoppning och dressyr.

– Stämningen, inramningen, publiken, magiska hästar och absoluta världseliten av ryttare. Filmen som vi producerat ger en känsla av, och skapar en förväntan på, det som komma skall. Något som över två miljoner besökare i Scandinavium har upplevt genom åren. Dubbla världscupfinaler och 40:e upplagan av Gothenburg Horse Show – klart vi laddar extra då, säger Tomas Torgersen.

Nytt inför 2016 är också att tävlingen marknadsförs under konceptet The Greatest Win.

– The Greatest Win ska genomsyra allt vi gör och allt som man kommer att uppleva på plats i Göteborg i mars, säger Bengt-Åke Landin, projektchef på Got Event.

Filmen - The Greatest Win - är framtagen av Got Event i nära samarbete med Mockup Reklambyrå, produktionsbolaget Filmic Art och Ljudbyrån.

Gothenburg Horse Show arrangeras av Got Event, Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag, som driver tio arenor i Göteborg, bland annat Scandinavium.

För ytterligare information:

Tomas Torgersen, tävlingsledare Gothenburg Horse Show,