Unikt seminarium under Hästföretagarforum 2023-02-23: Världsmästaren Henrik von Eckerman om att bygga och driva företag

För några månader sedan blev han historisk genom att både vinna individuellt guld och lagguld i hoppning, en bedrift som inte vore möjligt utan det egna företaget, den egna gården och medarbetarna. Den 23 februari kommer Henrik von Eckerman till Hästföretagarforum för att för första gången berätta om sin syn på företagande och hur han bygger verksamheten långsiktigt.

I 13 år var han anställd hos Ludger Beerbaum, men sedan 2016 driver han sitt eget företag. En resa som inte var helt enkel från början, men som med facit i hand var ett lyckat drag.

- Jag litar på min känsla och jobbar hårt. Det har fungerat hittills för mig, säger Henrik von Eckerman.

Under Hästföretagarforum, seminariedagen som arrangeras i samband med Gothenburg Horse Show och EuroHorse i samband med världscuptävlingarna, gör Henrik en halvhalt för att kliva upp på scenen och berätta om sin företagarresa. För det ligger mycket tålamod, arbete, strategier och ekonomiska kalkyler bakom världsmästarens företag.

- Hästnäringen är på många sätt unik eftersom ryttarna och kuskarna även behöver vara riktigt duktiga entreprenörer. Så är det inte i många andra sporter. Vi är mycket tacksamma för att Henrik tar sig tiden och kommer till Hästföretagarforum och berätta om sitt företagande i samband med världscupens Europafinal i slutet av februari, säger Marie Lundmark, projektledare för Hästföretagarforum.

Det går att delta i Hästföretagarforum både på plats och digitalt. Fram till julafton säljs biljetterna till kampanjpris. Fullständigt program och biljettinformation finns på www.hastforetagarforum.se

För mer information, kontakta:
      Marie Lundmark, 0703-13 88 87, marie.lundmark@ellberga.com

Om Hästföretagarforum
      Hästföretagarforum är en seminariedag för och med hästföretagare från hela landet. Dagen arrangeras den 23 februari 2023 på Gothia Towers i Göteborg av Gothenburg Horse Show och EuroHorse. Seminariedagen genomförs både på plats och digitalt. Alla som är intresserade av seminarieprogrammet är välkomna att anmäla sig.
      Hästföretagarforum presenteras av Agria Djurförsäkring.
      Mips, Hästnäringens Nationella Stiftelse och Tidningen Ridsport är samarbetspartners.
      www.hastforetagarforum.se

Gothenburg Horse Show är en av världens ledande inomhustävlingar i ridsport och är ett evenemang som återkommer årligen. Sedan starten våren 1977 har över 3 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Tävlingarna arrangeras av Got Event AB på uppdrag av FEI, det internationella ridsportförbundet, samt Svenska Ridsportförbundet. Vi samarbetar även med hästsportmässan EuroHorse i Svenska Mässan.

2023 års tävlingar genomförs  22-26 februari.