Upper House Dining är årets Matsalsteam

Ikväll, måndag 3 november, arrangerades Restauranggalan på Cirkus i Stockholm. Matsalsteamet på Upper House Dining vann kategorin Årets Matsalsteam.

Bland många nominerade var det matsalsteamet från Vollmers i Malmö samt  Upper House Dinings team som blev utvalda till finalister.

Upper House Matsalsteams finalistmotivering löd:

”Teamet på Upper House är mycket pålästa, jobbar enligt konstens alla regler men helt prestigelöst. Det råder ett fint samarbete mellan kök och matsal, de täcker upp för varandra på ett bra sätt utan hierarki. Alla matsalsmoment har ett syfte, inget är bara för show. Det är ordning och reda, snyggt dukat, glas och bestick är fint putsade och teamet håller efter på ett bra sätt. Teamet är korrekt och pratar med gästerna och får dem att slappna av. Servicen är uppmärksam, varm och avslappnad trots att nivån är elegant fine dining.”

För att se alla vinnare, besök Restauranggalans hemsida:
www.restauranggalan.se

• upper house