Johan Lilja är ny köksmästare på restaurang West Coast, Gothia Towers

Johan Lilja är ny köksmästare på restaurang West Coast på Gothia Towers i Göteborg.
Den 3 februari tillträdde han sin nya tjänst.

Johan kommer närmast från restaurang Familjen i Göteborg där han arbetat i 4 ½ år. Före det arbetade han på bland annat Peacook (Göteborg) och Copperhill i Åre.

Den 3 februari startade han sin nya tjänst som köksmästare på West Coast.
– Det ska bli jättekul. Det som lockar mig mest till West Coast är restaurangens fokus på att arbeta med riktigt bra och närproducerade råvaror och den fantastiska och engagerade personalen, säger Johan.

Krister Dahl, Executive chef på Gothia Towers, är mycket nöjd med nyförvärvet.
– Johans bakgrund från restaurang Familjen, med en matfilosofi och fokus på råvaror som påminner om vårt, Johans tidigare bakgrund som ledare och hans driv att hela tiden ge det där lilla extra för gästen gör att han kommer passa ypperligt hos oss på West Coast, säger Krister.

West Coast tidigare köksmästare, Fredrik Andersson, är nybliven (2013) medlem i Svenska Kocklandslaget. Han har valt att kliva av som köksmästare på West Coast för att kunna satsa fullt ut på landslaget och dess sponsorverksamhet.
– Fredrik kommer att vara tillgänglig för olika projekt på Gothia Towers, tillsammans med mig. Jag vill passa på att tacka Fredrik Andersson för hans tid och engagemang som köksmästare på West Coast och önska honom lycka till i landslaget, säger Krister Dahl.

Krister Dahl var Kocklandslaget lagledare mellan 2005 och 2012 och den enda i världen med fyra OS-guld i matlagning. Han kommer att fortsätta att arbeta med Kocklandslaget under resan mot mat-OS år 2016 som mentor.

För mer information, kontakta:
Krister Dahl, Executive Chef Gothia Towers
Mail: krister.dahl@gothiatowers.com