Upper House Dining är Årets Affärskrog!

Upper House Dining har tilldelats Dagens Industris utmärkelse Årets Affärskrog 2014.
Priset delades ut på tisdagskvällen på en gala i Bonnier konsthall i Stockholm.
– Jag är otroligt stolt över utmärkelsen och över mina kollegor. Det är en stor ära för oss och ett kvitto på att vår satsning på helhetsupplevelser är helt rätt, säger Krister Dahl, Executive Chef på Gothia Towers och Upper House.

Med denna motivering är Upper House Dining utsedd till Årets Affärskrog 2014:
”När andra trappar ned på lyxen siktar Upper House hela vägen mot stjärnorna. Göteborgs höjdarrestaurang får Di Weekends utmärkelse Årets affärskrog 2014".

Gothia Towers hotell i hotellet: Upper House, består av hotell, restaurang och spa. Upper House har på kort tid gått från klarhet till klarhet – man öppnade så sent som i september förra året och har på denna tid fått flera fina utmärkelser.
Redan hösten 2013 testade Di Weekend hotellet som fick 24 av 25 poäng. I juni i år var det dags för Di Weekend att testa restaurangen, även här blev betyget 24 av 25 poäng vilket därmed gav en placering överst på listan.

Upper House Dining har också fått utmärkelsen Årets Serviceupplevelse i White Guide samt utsetts till Årets Matsalsteam på Restauranggalan. Och nu utses Upper House Dining till Årets Affärskrog.
– Det har betyder otroligt mycket för oss på Upper House, säger Krister Dahl. Vi arbetar hårt för att verkligen leverera den bästa helhetsupplevelsen och det ger resultat.

Måns Backlund är köksmästare på Upper House Dining.
– Det här känns helt rätt och placerar oss där vi vill vara – på toppen. Mycket trevligt, säger en nöjd Måns Backlund.

Kuriosa Upper House Dining:
På taket på 25:e våningen odlar köksmästare Måns Backlund örter som används i matlagningen. Här finns även 2 bikupor. Upper House Dining har även ett stort samarbete med Göteborgs Räddningsmission och deras gård Björlanda Prästgård där mycket av Upper House råvaror kommer från.

Årets Affärskrog
Årets Affärskrog är Sveriges äldsta restaurangpris. Priset har delats ut sen 1983. Förste mottagaren 1983 var Johanna i Göteborg som drevs av Leif Mannerström och Crister Svantesson. Den ende som fått priset två gånger är Erik Lallerstedt. Först för Eriks i Gamla Stan och sedan för Eriks Gondolen. Förra året blev Oaxen Krog & Slip Årets Affärskrog.

Krister Dahl, Executive Chef
Mail: krister.dahl@gothiatowers.com