Vi öppnar intresseanmälan för Sergeanten 5

Nyhet   •   Sep 19, 2018 08:50 CEST

Sex trevåningshus om totalt 72 hyreslägenheter blir det i Sergeanten 5.

Sergeanten 5 på A7-området i Visby har tagit form och 27 september öppnar GotlandsHem intresseanmälan för de 72 hyreslägenheterna. Redan nu kan den som vill gå en virtuell visning i lägenheterna.

Enligt ägardirektivet ska GotlandsHem fram till år 2020 bygga 400 nya hyreslägenheter och nu är det inte långt till inflyttning i ett helt nytt kvarter. Det är Sergeanten 5 på A7-området i Visby, med sex trevåningshus om totalt 72 hyreslägenheter. Inflyttningen sker i två etapper med start februari 2019.

INTRESSEANMÄLAN
Intresseanmälan för att bo i Sergeanten 5 startar 27 september och pågår under två veckor till och med 10 oktober.

En nyhet är att man anmäler intresse för en viss lägenhetstyp det vill säga hur många rum och kök (rok) den bostadssökande är intresserad av; ettor, tvåor, treor eller fyror.

– På så sätt blir det enklare att göra sin intresseanmälan när vi har så många lägenheter på gång samtidigt, som det är i Sergeanten 5. Det här är en del av en helhet kring hur vi arbetar med att det ska bli tydligare och smidigare för våra kunder, säger Kajsa Haack, chef för bostadsförmedling och kundservice, GotlandsHem.

På hemsidan och i vår kundmottagning finns bofakta, bilder, planlösningar och visning med VR-funktion.

Kommentarer (0)

Kommentera