Sara Bergius från Affärshögskolan i Göteborg gör sin LIA-praktik på GoToWork hösten 2020

Sara Bergius från Affärshögskolans Facility Management utbildning gör sin praktik på GoToWork

Konsultbolaget GoToWork välkomnar sedan många år tillbaka studenter från Facility Management-utbildningar till sig för praktik och lärande i arbete. "Det är ett bra sätt för oss att "trycktesta" oss själva samtidigt som vi kan dela med oss av våra kunskaper, arbetssätt, metoder och modeller till branschens framtida medarbetare. Vi vill bidra till att rusta studenten inför framtiden", berättar Karin Ståhl, vd, GoToWork.

Sara Bergius går den tvååriga utbildningen Facility Management på Affärshögskolan i Göteborg. Från september till december 2020 gör Sara sin praktik på GoToWork. Tidigare har Sara arbetat som designer, säljare av kök samt eventkoordinator.

”Äntligen får jag komma ut på min praktik och testa mina kunskaper! Det ska bli spännande att få se hur ni arbetar här på GoToWork och få med mig lärdomar som kommer hjälpa mig i arbetslivet framöver”, berättar Sara Bergius.

GoToWork genomför tillsammans med våra kunder projekt och processer som utvecklar arbetssätt och arbetsmiljöer. Genom systematiska metoder och ett genuint hantverk inom förändrings- och projektledning guidar vi våra kunder till ett unikt koncept, genom de tre perspektiven som krävs för att nå framgång i en hållbar värld; Människan, Platsen och Tekniken.

Våra leveranser erbjuds som helhet eller i delar och omfattar alla skeden genom en förändring av lokalen och/eller arbetssätt. Från behov, workshops, mätning, analys, förstudie och strategi. Via projektledning, ombudsfrågor och gestaltning. Till logistik och upphandling, samt utbildning och effekter av nya arbetssätt.