Svensk Byggtjänst nominerad till Sveriges snyggaste kontor 2015

I Sveriges Snyggaste kontor, en årlig tävling som fokuserar på att visa smarta och snygga kontor, är återigen ett projekt där GoToWork har haft ett större uppdrag nominerat. Svensk Byggtjänst har förändrat både arbetsmiljö och arbetssätt till fullt ut aktivitetsbaserat och är ett av få kontor som gjort detta i en mindre organisation. Tävlingen avgörs på Fastighetsmarknadsdagen i november och omröstningen är pågående. I motiveringen kan man bland annat läsa att:

”Med en hög grad av medarbetarengagemang i analysfasen för att identifiera de behov och förväntningar, samt ge möjlighet att utforma och erbjuda den bästa arbetsmiljön har Svensk Byggtjänst lyckats skapa ett kontor som alla medarbetare är stolta över och som fungerar för alla olika aktiviteter som medarbetarna utför i sitt arbete. Med ett stort fokus på individuella behov i ett gemensamt sammanhang i allt från personlig förvaring till it-lösningar och utrustning, har man lyckats skapa ett personligt och representativt kontor.”

- Vi är väldigt glada och stolta att vårt kontor har uppmärksammats i den här tävlingen säger Erik Hellqvist, VD på Svensk Byggtjänst. Ambitionen har hela tiden varit att skapa en inspirerande mötesplats för branschen och en positiv förändring för våra medarbetare, både i miljö och arbetssätt.

2014 vann Arcona och Exengos nya kontor som på 1 230 kvadratmeter innehåller en mix av aktivitetsbaserat kontor med inslag av fasta arbetsplatser som tillhandahåller en molnbaserad IT-lösning för ett flexibelt arbetssätt. I det projektet hade GoToWork uppdraget att leda arbetet med arbetsplatsstrategi, flyttprojektledning samt förändringsledning.

För mer information kontakta:
Karin Ståhl, Partner, GoToWork, e-post karin.stahl@goto.work, tel +46 70 621 31 50

Fotograf Kowdesign & Photo Krister Bengtsson

• fastighetsmarknadsdagen
  • svensk byggtjänst
  • lokalnytt
  • aktivitetsbaserat arbete
  • arbetssätt
  • karolina mölldal
  • stockholm
  • sveriges snyggaste kontor
  • arcona
  • exengo

Om GoToWork:

GoToWork genomför tillsammans med våra kunder projekt och processer som utvecklar arbetssätt och arbetsmiljöer. Genom systematiska metoder och ett genuint hantverk inom process- och projektledning guidar vi våra kunder till ett unikt koncept, genom de fyra flöden som krävs för att nå framgång i en hållbar värld; Beteenden, Digital miljö, Fysisk miljö och Service.

Om Sveriges Snyggaste Kontor:

Tävlingen Sveriges Snyggaste Kontor avgörs i samband med seminariet Fastighetsmarknadsdagen i Stockholm och arrangeras av Lokalnytt. Syftet med tävlingen är att visa på den stora mängd av snygga och smarta kontor som finns i vårt land. I tävlingen kommer det kontor som bäst uppfyller kriterierna stil, arbetsmiljö och nytänkande att vinna.