Djur är mer än bara filé och biff

Djur är mer än bara filé och biff

- Vi följer alltid trenderna inom restaurangbranschen, men ibland är det tvärt om och vi får hjälpa kunderna att hitta nya varor. Idag säljer vi i stort sett hela djuret säger Stefan Persson, inköpschef och vice VD på Gourmet Food.

Bland nyheterna inför säsongen finns hickoryrökta short ribs, utstyckad bringa med ben. Dessa förädlas i Sverige av Gourmet Food. Hanging tender är en annan av nyheterna.  Det är en mör och smakrik detalj av mellangärdet nära njurarna. Hanging tender är mycket populär i övriga Europa och framförallt i Frankrike där den är mer känd som onglet.

Stort grillparty på Djurgården
Närmare 400 gäster från restauranger och butiker smakade på gott grillat nötkött av flera nya prisvärda styckningsdetaljer.
Söndagen den 8 maj bjöd Gourmet Food in till grillparty på Josefina på Djurgården i Stockholm. Det presenterades nytt butiksmaterial och nya köttdetaljer inför sommaren. Förutom god mat, bull riding och livemusik fick gästerna vara med och tävla om en U.S. Beef Jeep från Aftén Bil. Det blev en härlig dag i amerikanska färger.

Gourmet Food finns nära marknaden och kan känna av nya influenser och trender inom restaurangbranschen. Gourmet Food har kontor och lager centralt placerat i Johanneshov, Stockholm.

Gourmet Food

Gourmet Food finns nära marknaden och kan känna av nya influenser och trender inom restaurangbranschen. Gourmet Food har kontor och lager i Jordbro, utanför Stockholm.

Gourmet Food
Lagervägen 15