Vikten av att gå en plastsvetsutbildning hos GPA

Kursledaren Maria Andersson från GPA Flowsystem tillsammans med kursdeltagaren Kristoffer Pommer från Bjäre Entreprend i GPAs moderna utbildningslokal med komplett maskinpark för plastsvetsning.

I förra veckan gick ett trevligt gäng vår populära plastsvetsutbildning som leder till certifiering av plastsvetsare. På plats fanns bl a anläggaren Kristoffer Pommer från Bjäre Entreprenad i Ängelholm och plastsvetsaren Dennis Vang Tilly från Alexanders VVS och plast i Sjöbo.

Kristoffer som är välkänd kund i GPA-huset tycker att det är viktigt att man går utbildningen och håller sig uppdaterad om det senaste inom plastsvetsning och framförallt vet vad som gäller. Han går en förnyelseutbildning då det är 4 år sedan han blev certifierad plastsvetsare och menar att det kommit många nya bestämmelser under dessa år.

– Kursen har varit toppen med bra variation varvat med teori och praktik. Det är lika kul att komma till GPA varje gång, eftersom det är så trevlig och kunnig personal, säger Kristoffer.

Dennis tycker att det är fina lokaler som de utbildats i och att kursledarna varit toppen. Vad som är väldigt bra är att de har gott om tid att prova på de olika momenten och med tanke på den stora maskinpark som GPA har i svetsverkstaden så kan man verkligen prova allt!

– Jag jobbar med plast och framförallt skyddsrör under vägar och när vi borrar så måste man ha en utbildning så att man känner till riskerna. Det kan kosta företaget mycket om man begår ett misstag och inte har koll, förklarar Dennis. Man kunde väl ganska mycket innan utbildningen, men nu vet man hur det egentligen är och frågetecken har rätats ut.

Gör som Kristoffer och Dennis – ta nu chansen och anmäl dig redan i vår! https://www.gpa.se/sv-SE/gpa-academy

Dennis Vang Tilly från Alexanders VVS och plast i Sjöbo gör praktiska moment på vår plastsvetsutbildning.

• Kemikalieindustri

• gpa academy