Talarfestivalen 2019

Talarfestivalen is back!!

2018 presenterade Talarföreningen NSA Sverige, Europas första Talarfestival för köpare och förmedlare. Det blev succé direkt och 300 besökare var överens – detta vill vi ha igen! Fredag 15 november är det därför dags igen för samma trio att, tillsammans med Talarföreningen NSA, bjuda in till en ny Talarfestival i Malmö.

- I år har vi lagt festivalen på de två översta våningarna i Nordens högsta och kanske mest exklusiva konferensanläggning, Sky High Meetings i Turning Torso i Malmö, säger Micke Darmell.

- På våning 53 och 54 får köpare och förmedlare under fyra timmar lyssna på 4 moderatorer och 24 talare som ger 20 minuter smakprov på sina föreläsningar, tillägger Christina Åkerberg. Vi har tagit till oss av förra årets utvärderingar och har hälften så många talare och du kan välja om du vill besöka festivalen på förmiddagen eller eftermiddag.

- I ögonblicket har ett hundratal köpare från hela landet och representanter för de flesta förmedlingar bokat in sig, berättar SaraClaes stolt. Våra nordligaste besökare kommer ända från Skellefteå.

Festivalen är kostnadsfri för köpare eller förmedlare, och precis som förra året blir det branschmingel och fest med liveband och talare som sjunger ut på kvällen.
I år hålls branschfesten på hotell Park In by Radisson, 300 meter från Torson.
På frågan om varför festivalen hamnade i Malmö i år igen, svarar SaraClaes, att precis som förra året var det en konferensanläggning i Malmö som gav det bästa budet. Var festivalen hamnar nästa år är fortfarande en öppen fråga. Flera anläggningar runt om i Sverige har hört av sig, men ingenting är bestämt.
Boka din plats och läs mer om Festivalen och vilka ämnen, talare och moderatorer som presenteras i år! www.talarfestivalen.nu

För mer information ring SaraClaes på 0707-41 40 95 eller mejla på info@saralund.se

• talarfestivalen
  • moderatorer
  • föreläsare

Varför? Därför att vi vet att bättre möten kommer bidra till er positiva utveckling.
Det kommer föra er mot era mål. Ni kommer spara och tjäna pengar på det. Ni kommer att må bättre och vara gladare på jobbet.

I en värld där produktiviteten har gått ner de senaste 12 åren, trots att vi "effektiviserar" mer och jobbar mer än någonsin, tror vi att få koll på den interna kommunikationen är ett av de viktigaste sakerna att ta tag i om vi menar allvar med en sund digital arbetsmiljö.

Vi kan inte vara förvånade om stressen ökar samtidigt som vi inte tar tag i våra dåliga möten, att vi skickar mejl på kvällar & helger, att vi inte reder ut var och när vi kommunicerar och dessutom inte är tydliga när det gäller vår tillgänglighet.

Skapar vi däremot arbetsplatser där alla får känna lust, mening och delaktighet så kommer effekten bli att vo får fokus på det som skapar värde och inte en massa interna processer som inte gör det.

Det är ett bra steg mot en bättre värld.