Color Wow lanserar bästsäljaren Dream Coat 2.0!

Color Wow lanserar bästsäljaren Dream Coat 2.0!

Äntligen är den här - Color Wow storsäljare Dream Coat i en mer kraftfull version, Dream Coat Extra Strength. Denna extremt återfuktande anti-frizz behandling gör torrt och lockigt hår silkeslent, glansigt, och ger ett frissfritt resultat som håller 3–4 tvättar.

På de riktigt grova eller ordentligt lockiga hår krävs mer än vanliga Dream Coat för ett silkeslent och långvarigt resultat. Därför lanseras nu Dream Coat Extra Strength som är framtaget för extremt torrt, väldigt lockigt eller krulligt hår.

Dream Coat Extra Strength innehåller prisbelönt teknik som fyller torrt, poröst och frissigt hår med fukt. Ultralätt spray som aktiveras utav värme och innehåller värmeskydd. Den skyddar och motverkar lockigt hårs naturliga lust att dra åt sig fukt vid hög luftfuktighet. Produkten hindrar släta och raka hårstylingar från att återgå till naturligt lockigt eller frissigt.

Användning:
Spraya in riklig mängd av produkten i nytvättat, handdukstorkat hår. För enklare applicering kan du dela upp håret i sektioner och spraya igenom varje längd. Föna in produkten och styla sedan håret som vanligt. Applicera inte andra stylingprodukter när håret är blött, du kan applicera stylingprodukter efter du har fönat in Extra Strength Dream Coat. Det viktigaste är att produkten fönas in med tension/spänt läge, det vill säga med en borste, sektion för sektion, för att aktivera produkten. För bästa resultat, använd vart 3–4 tvätt.

Pris: 449kr/200 ml

Produkten finns att köpa online på bland annat LYKO, Bangerhead, Kicks, Eleven. Lanseras på salong fredagen den 8:e september.