CURA of Sweden lanserar innovativ bäddmadrass med Aircell foam och ull

CURA of Sweden lanserar innovativ bäddmadrass med Aircell foam och ull

Det första steget för att få en god natts sömn är att ha en bra grund. Därför har CURA of Sweden tagit fram deras helt unika bäddmadrass CURA AirTemp Topper. Tack vare en unik kombination av Aircell foam och ull skapas de bästa förutsättningarna för en god natts sömn. Det är den perfekta lösningen för att uppgradera din säng samt ge dig en helt ny och bättre sovupplevelse.

CURA® AirTemp Topper passar alla typer av sängar och ger ökad sömnkomfort samtidigt som den transporterar fukt och reglerar din kroppstemperatur. Den består bland annat av en unik sammansättning av skum och luftbubblor som effektivt transporterar och ventilerar luften i madrassen. Bäddmadrassen omges sedan av ett lager med kvalitativ fårull som reglerar kroppstemperaturen på ett naturligt sätt upp till +-15%. Det är ullens andningsförmåga som gör det så unikt. Ull absorberar och transporterar fukt bort från din kropp. Det hjälper därför till att reglera din temperatur under natten. Om du letar efter en ny bäddmadrass är en madrass med ull den bästa investeringen för bättre sömnkvalitet.

Det quiltade överdraget, designat i CURA®s signaturmönster, består av polyesterfibrer och hjälper till att förhindra tillväxt av oönskade mikroorganismer.

• Fasthet: Välj mellan Soft och Firm
  • Reglerar temperaturen när du sover
  • 7 cm tjock för bästa support
  • Kombination av Aircell foam och ull
  • Andas och transporterar fukt
  • Producerad i Europa

Tanken är att CURA® AirTemp Topper ska ge samma behagliga och omfamnande känsla som deras tyngdtäcken fast underifrån. Att använda dem tillsammans kan ge dig känslan av en kram – hela natten.

CURA AirTemp Bäddmadrass finns att köpa i både Soft och Firm på curaofsweden.com från februari.

Madrassen finns i måtten 180x200 för 6 395 kr och 90x200 för 4 295 kr.