Säg hejdå till torr, irriterad och kliande hårbotten med Björk Hair's nya produkter!

Hårvårdsmärket Björk Hair välkomnar sommaren med att lansera två nya tillskott i deras RENA-serie! Rena Anti-dandruff & Dry Scalp Shampoo och Rena Scalp Treatment för torr, irriterad och kliande hårbotten.

Björk är ett svenskt varumärke, grundat av hårvårdsälskare, med en passion för att göra produkter som är bra för dig – och hållbara över tid. De tror på transparens och kvalitet, till ett rimligt pris, förpackat för att berätta precis vad du behöver veta för att få bästa möjliga resultat.

Rena Anti-dandruff & Dry Scalp Shampoo
Effektivt mjällschampo som tar bort synliga flingor från hårbotten och förhindrar att nytt mjäll bildas. Behandlar och återfuktar torr, irriterad, kliande och känslig hårbotten. Har en lugnande formula med den erkända ingrediensen anti-mjällingrediensen Piroctone Olamine, samt björk- och aloe vera-extrakt som behandlar och balanserar hårbotten samtidigt som håret blir mjukt.

Produkten är milt parfymerad och passar alla som har problem med mjäll samt en torr, kliande och irriterad hårbotten.

Användning: Applicera i fuktigt hår och massera in i hår och hårbotten, låt verka 1–5 minuter. Skölj ur och upprepa vid behov, kan användas dagligen. Avsluta med balsam eller Rena Scalp Treatment.

Pris: 239kr/300ml

Rena Scalp Treatment
Effektiv hår- och hårbotteninpackning för torr, irriterad och kliande skalp. Skonsam och lugnande formula med den erkända anti-mjällingrediensen Piroctone Olamine. Fuktgivande björk-, rödklöver- och sellerifröextrakt som hjälper till att skydda, lugna och balansera hårbotten. Ger en lätt svalkande, skön känsla i hårbotten samtidigt som håret blir mjukt och återfuktat.

Passar alla som har problem med mjäll samt eller en torr, kliande och irriterad hårbotten.

Användning: Applicera i nytvättat och handdukstorkat hår. Massera in i hårbotten och sedan ut i längderna, låt verka i 3-10 minuter. Skölj. Behöver inte avslutas med balsam.

Pris: 239kr/200ml

Lanseras v. 21 och finns att köpa på Bangerhead, Nordicfeel, Eleven, Lyko och frisörsalonger.