Xlash fortsätter bredda sortimentet och tar fram ytterligare produkter inom hudvårdskategorin

Ett enzymrengörande cleansing balm från Xlash lanseras äntligen i början på maj! Den djuprengörande formulan jobbar motverkande mot porer och eliminerar envis talg och olja från huden för att lämna huden strålande och ren. In the clear cleansing balm har en lätt doft av mango och skapar en frisk, silkeslen känsla.

429 sek/100 g. Finns tillgänglig 2 maj hos Xlash.com och Lyko.com.

Lämplig för alla hudtyper
In the Clear Cleansing Balm är en skonsam peelingrengöring som kan användas 2-3 gånger i veckan. En kombination av fruktextrakt och milda syror smälter bort rester av smink och orenheter samtidigt som den lämnar huden med ett strålande, hälsosamt lyster.

Om du har matt och uttorkad hud eller en ojämn hudton
Trött och stressad hud kan tappa sin lyster och ett vanligt tecken på uttorkning är en matt hy. Detta åtgärdas enkelt med att använda rätt produkt ämnad för att ge liv till huden.

Gör det till en ritual
För en förstärkt upplevelse rekommenderar vi att använda Cleansing Balm som ett andra steg i en dubbelrengöringsrutin.

Innehåller:

Ceramider+Niacinamid
Har egenskaper som förbättrar hudbarriären, förhindrar fuktförlust, jämnar ut och ljusar upp hudtonen. Innehåller även Vitamin B som är en uppljusande ingrediens som bekämpar mörka ringar och pigmentförändringar. Dessa ingredienser tillsammans hjälper hudens övergripande hälsa genom att stärka hudbarriären.

AHA
En mild exfoliering som jämnar ut hudens textur och utseende, fördelaktig att använda i kvällsrutinen så att den får verka under natten.

Papaya enzym
Känd för att bryta ner oljor och smuts på hudytan som annars kan leda till tilltäppta porer. Denna enzym exfolierar huden försiktigt och har en uppljusande effekt.