Finska FCG Digital är nu en del av Grade

Finska FCG Digital är nu en del av Grade

Grades förvärv av finska FCG Digital Oy är nu i hamn. Genom förvärvet stärker Grade sin position som en av de ledande aktörerna inom HR-tech mot offentlig sektor i Norden.

FCG (Finnish Consulting Group) har sålt FCG Digital Oy till Grade Holding Oy den 2 april 2024. Affären mellan FCG och Grade kommunicerades ursprungligen den 25 januari 2024 (läs pressrelease här). Slutförandet av försäljningen var villkorat av att regulatoriska villkor uppfyllts.

FCG Digital Oy är Finlands ledande leverantör av digitala lösningar för jobbannonsering och rekrytering inom offentlig sektor. Med Grade som ägare kommer bolaget att fortsätta sin verksamhet under namnet Grade Solutions Oy. Befintliga kunder kommer inom kort att kunna ta del av ett större utbud av digitala lösningar som sträcker sig över hela medarbetarresan – från jobbannonsering och rekrytering till digitalt lärande, kompetenshantering och medarbetarutveckling.

– Vi ser framemot vår gemensamma tillväxtresa med teamet i Finland. Tillsammans blir vi nu en ledande aktör inom HR-tech för offentlig sektor i Norden, säger Rickard Kajson, VD på Grade.

Om Grade

Gradekoncernen består nu av bolagen Grade Solutions Oy, Grade Jobbnorge AS, Grade Varbi AB, Grade AB, Grade Onecruiter AB, Grade Realcruit AB, och Grade Refensa AB. Grade erbjuder digitala lösningar inom Talent Management för hela medarbetarresan. Under 2024 förväntas Grade omsätta cirka 350 MSEK, varav cirka 320 MSEK är återkommande intäkter. Största ägare är Viking Venture.

Om FCG Digital

FCG Digital är Finlands ledande leverantör av digitala lösningar för jobbannonsering och rekrytering inom offentlig sektor. Bolaget omsatte cirka 67 MSEK 2023.

Rickard Kajson – VD på Grade: +46 76 501 05 36

David Pode – M&A på Grade: +46 70 540 99 55

Click here to read English version