Nyhet -

Grafiska Företagens Förbund lär dig mer om Certifierad Grafisk Produktion på Print 2013

Grafiska Företagens Förbund, GFF, är samarbetspartner till Print 2013 och kommer att finnas på plats under hela mässan som pågår 5-7 februari. Vi har ett gediget seminarieprogram om bla Certifierad Grafisk Produktion, CGP som du inte får missa. Möt oss i vår monter eller besök våra seminarier.

CGP bygger på principen att all mätning och kvalitetsutvärdering kan och ska göras på företaget i fråga, och att kunskapen om hur, varför och hur ofta man mäter ska finnas där.

Nedan besvarar föredragshållarna Hans Sundqvist, Sundqvist Konsult AB och Kaj Flick, GFF frågor om seminariet:

1. Vad tänker ni prata om på Print 2013?

Vi vill berätta om vilket kraftfullt verktyg CGP är för ökad produktivitet, kvalitet och miljö.

2. Vilka tycker ni ska komma och lyssna på er?

Alla tryckerier och trycksaksköpare som besöker Print 2013. De kan på det viset se hur effektivt och säkert arbetsflödet blir då man samarbetar med ett tryckeri som är certifierat enligt CGP.

3. Varför är CGP viktigt?

Det är bland de bästa sätten att öka sin konkurrenskraft på den tuffa grafiska marknaden. CGP ger en enkel och tydlig koppling till företagets gemensamma kompetensutveckling. Med hög kompetens, där alla har en god kunskap om vad som krävs för varje produktionssteg, kan företaget skapa en kvalitetssäkrad och förutsägbar snabb process.

4. Hur ser ni på framtiden för grafiska företag i Sverige?

På sikt kommer endast de som har full kontroll på sitt produktionsflöde att överleva. De företag som kan producera inkommande pdfx filer på ett bekvämt och effektivt sätt kommer att vara framtidens vinnare. För att kunna göra detta måste företaget ha god kunskap om alla produktionssteg vilket även inkluderar hur kundens pdfx-fil bör vara framställd.

5. Vad mer ser ni fram emot att se på Print 2013?

Att delta på de seminarier som genomförs och även träffa branschkollegor.