GYFs utbildningspris på 50 000 kr till Joakim Allwin på IDG

Stiftelsen för de Grafiska Yrkenas Främjande, GYF, delar varje år ut priser till personer som på olika sätt utmärkt sig genom att bidra till branschens utveckling. I år går stiftelsens utbildningspris på 50 000 kronor till Joakim Allwin på IDG.

Prisutdelningen äger rum på Bok & Bibliotek i Göteborg den 27 september kl.17.00 i Molnets monter. Representanter från pressen är välkomna att deltaga.

Juryns motivering lyder:
”Joakim Allwin har under snart tio år bedrivit en omfattande utbildningsverksamhet genom tidskriftsförlaget IDGs verksamhet. För kreatörer på olika positioner har IDG skapat kurser och seminarier inom bl a typografi, grafiska verktyg och prepress men även kring innehåll och form med, sammanlagt, tusentals deltagare. Ett väldigt tydligt främjande av grafiska yrken.”

Stiftelsen för de Grafiska Yrkenas Främjande (GYF) är Grafiska Företagens Förbunds och Tidningsutgivarnas gemensamma stipendiestiftelse med ändamål att lämna understöd för undervisning och utbildning inom den grafiska industrin och tidningsindustrin, att främja  vetenskaplig forskning inom området samt att på annat sätt främja de grafiska yrkena.

• pris
  • stiftelsepris
  • grafiska yrkenas främjande
  • bok & bibliotek