Graflunds får utökat förvaltningsuppdrag

Graflunds, som förvaltar fastigheter på flera orter i Mellansverige och Stockholm tar per den 1 oktober 2014 över förvaltningen av ytterligare ett antal fastigheter i Husby, Rinkeby, Flemingsberg (Visättra), Vårberg och Sollentuna. I uppdraget ingår drygt 3 900 bostadslägenheter samt en viss del kommersiella lokaler.

Samtliga fastigheter ägs av olika bolag inom D. Carnegie & Co AB (publ) där även Graflunds ingår sedan i juli 2014. Efter förändringen kommer Graflunds totala förvaltningsvolym att omfatta cirka 13 000 bostadslägenheter.

Graflunds huvudkontor finns i Eskilstuna och där hanteras också den ekonomiska administrationen.

Graflunds satsar på lokal närvaro i samtliga bostadsområden som företaget förvaltar och kommer att ta över ansvaret för befintliga kontor på de olika orterna.

- Vi är stolta över att ha fått ett utökat förtroende från våra ägare, säger Graflunds VD, Anders Häggström.

Hyresgästerna har fått en första information om förändringen och kommer fram till tillträdet att hållas löpande informerade för att övergången ska kunna ske smidigt.

För ytterligare information hänvisas till Anders Häggström, VD Graflunds,
telefon 070-609 77 90.