Nyinköpt Bentley tar plats i Grand Hôtels bilpark

Nyinköpt Bentley tar plats i Grand Hôtels bilpark

Grand Hôtel kompletterar sin bilpark, som hittills bestått av Mercedes S-klass, med en Bentley Flying Spur. Bilen är en utveckling av den tidigare modellen Bentley Continental Flying Spurs som presenterades i Genève 2005 och är sedan dess Bentleys stora stolthet inom limousin-segmentet. I samband med detta inför Grand Hôtel även fri tillgång till wi-fi i samtliga bilar.

Bilen är byggd i Bentleys anrika fabrik i Crewe, England, och har utrustats efter Grand Hôtels önskemål vad gäller utrustning, färg och inredning. Interiören är byggd för hand i England med noga utvalda materialval. Grand Hôtels nya bil är en av väldigt få Bentley Flying Spurs som rullar på de svenska vägarna.

Bentley Flying Spur är en modern och elegant bil med en fyra liters V8-motor. V8:an har max vridmoment på 660 Newtonmeter redan från 1 750 varv per minut. Den gör 0–100 kilometer i timmen på 4,9 sekunder och har en toppfart på 295 kilometer i timmen.

Det känns roligt att erbjuda våra gäster möjligheten att färdas i en så fin bil. Det är ett perfekt sätt att ta sig runt i Stockholm, säger Pia Djupmark, vd Grand Hôtel.