Grand Hôtel öppnar upp under festivalen Open House Stockholm

För första gången kommer Grand Hôtel att erbjuda guidade visningar under festivalen Open House Stockholm. Vid fyra tillfällen under lördagen den 5 oktober kan allmänheten få en guidad visning av det historiska hotellet. Visningarna genomförs i samarbete med stadsguiden och skådespelaren Mike Andersson.

Grand Hôtel har varit hem för celebriteter, storslagna evenemang och helt vanliga livsnjutare sedan 1874. Det var den franske köksmästaren Régis Cadier som tog initiativ till det första svenska hotellet som kunde mäta sig med de välkända hotellen runt om i Europa. Sedan dess har hotellet varit en självklar och vacker del av Stockholms siluette.

-Vi är stolta över att vårt hotell har spelat en stor roll i Stockholms historia, och vi vill att alla stockholmare också ska kännas sig stolta och välkomnade hit. Därför öppnar vi upp hotellet under festivalen – säger Pia Djupmark, VD Grand Hôtel.

Under festivalen bjuds allmänheten in till gratis guidade visningar av stadens mest unika och spännande byggnader och platser. Open House Stockholm arrangeras för fjärde året den Stockholm 4-6 oktober 2019. Festivalen syftar till att involvera allmänheten i stadens utveckling och stimulera intresset för arkitektur och samhällsbyggande.

De guidade turerna kommer att ske vid 4 tillfällen:
Klockan 12:00, 12:40, 13:20 och 14:00. Maxantalet vid varje visning är 25st och bokning sker på www.openhousestockholm.se

Om det finns intresse för journalister kan vi ordna en press-guidning samma dag klockan 15:00. Meddela gärna det till Anna Drysén, Marknadschef Grand Hôtel, tel. 073-519 33 41, anna.drysen@grandhotel.se

Med sin vackra miljö och sitt fantastiska läge i stadens hjärta har Grand Hôtel varit en hemvist för internationella celebriteter, storslagna fester och hängivna livsnjutare sedan 1874. Den vackra Cadierbaren, Mathias Dahlgrens prisbelönta restauranger och den inbjudande Verandan bjuder på storslagen utsikt mot Stockholms slott och ett utbud av mat och dryck i absolut världsklass. Grand Hôtel erbjuder även avkopplande bastubad och svalkande dopp i Nordic Spa & Fitness. Grand Hôtel ägs av Patricia Industries, som är en del av Investor AB.