Granit och Wolt samarbetar för en snabbare shoppingupplevelse till jul

Granit och Wolt samarbetar för en snabbare shoppingupplevelse till jul

Granit, den svenska butikskedjan som har gjort det enkelt att skapa ett hem att trivas i sedan 1996, går nu samman med Wolt för att erbjuda kunderna en smidig och snabb shoppingupplevelse direkt till dörren. Samarbetet är det första i sitt slag och och innebär att fyra av Granits butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö kommer att presentera ett handplockat urval av sina bästsäljande produkter på Wolt-plattformen.

Granit har länge stått för enkelhet och sköna lösningar i hemmet, och nu kan användare på Wolt ta del av bästsäljarna ur sortimentet. Från ljusslingor och förvaringskorgar till julgranskulor och omslagspapper, kommer Granits populära produkter finnas tillgängliga för leverans inom 30 minuter.

"Genom detta spännande samarbete med Wolt vill vi göra julhandeln enklare och mer tillgänglig för fler. Vi förstår att många har bråttom och behöver hjälp med att få tag på det perfekta omslaget till julklappen, pynt till julgranen eller enkla gå-bort-presenter. För oss är det ett sätt att möta våra kunder på ett nytt sätt och erbjuda dem leverans av våra produkter på rekordtid. Dessutom ser vi det som en möjlighet att öka synligheten av vårt varumärke och nå nya kunder genom detta ömsesidiga samarbete," säger Sara Engstrand, Försäljningschef på Granit.

”Det känns riktigt kul att Granit valt oss som samarbetspartner. Intresset för produkter inom heminredning är stort i allmänhet, och vi kan se att våra användare söker på just det här på plattformen. Granit är den första renodlade butikskedjan inom heminredning på Wolt så det ska bli spännande att se vilka typer av produkter som kommer att gå bäst,” säger Johan Grönvall, VD på Wolt.

Samarbetet kommer initialt att omfatta fyra butiker; två i Stockholm (Kungsgatan och Hornstull), en i Göteborg (Vallgatan) och en i Malmö (Södergatan). Granit och Wolt ser fram emot att erbjuda kunderna en smidigare och mer tillgänglig shoppingupplevelse, särskilt inför den kommande julhandeln.

För mer information, vänligen kontakta Granits presskontakt.