GRANIT stärker butiksledet med två nya butiksöppningar

GRANIT stärker butiksledet med två nya butiksöppningar

Under 2023 utökar GRANIT sitt butiksled över landet och öppnar två nya butiker i populära städer. Först ut är öppningen i Malmö där butikerna utökas från nuvarande en till två när GRANIT flyttar in i populära köpcentrumet Emporia.

Intresset från GRANITs kunder på butiksöppningar i fler städer i Sverige har varit stort. I Malmö utökas nu antalet butiker från en till två, och Linköping får sin första GRANIT-butik.

”Vi är väldigt glada att kunna få erbjuda våra kunder GRANIT-butiker på fler ställen i Sverige. Efterfrågan har varit stor och vi har letat länge efter nästa bra plats att öppna på. Att nu kunna få erbjuda ytterligare en butik i Malmö och få öppna på en helt ny plats som i Linköping känns extra kul.” – Sara Engstrand, Försäljningschef på GRANIT

När GRANIT öppnar sin första butik i Linköping gör man det vid stadens mest populära shoppinggata i centrala Linköping. Nära Gallerian Gränden på Repslagaregatan slår GRANIT upp portarna i slutet av maj.

”Vi har haft en stor efterfrågan på en butik i Linköping. Det känns kul och spännande att snart slå upp portarna där. Linköping har en fantastisk stadskärna och vi ser en stor potential i att öppna en butik där.” – Håkan Åkerström, VD på Bergendahl Home

I Malmö flyttar GRANIT in i det populära köpcentrumet Emporia i början av maj. Butiken kommer erbjuda en shoppingupplevelse enligt GRANITs designfilosofi med smarta lösningar och multifunktionella produkter för vardagen.

”Jag ser fram emot att vi ska öppna en butik i Emporia. Köpcentrumet har vunnit flera utmärkelser och erbjuder en unik shoppingupplevelse som vi tror kommer att passa vårt butikskoncept särskilt bra. Dess nära läge till Köpenhamn ger även intressanta möjligheter att låta danska besökare upptäcka våra butiker.” – Håkan Åkerström, VD på Bergendahl Home

Med dessa två butiksöppningar utökar GRANIT sitt butiksled från 38 till 40 butiker i Sverige, Norge, Tyskland och Finland.

- - - - - - - - -

Sedan november 2022 tillhör GRANIT affärsområdet Bergendahl Home inom koncernen Bergendahls. Affärsområdet utgörs av GRANIT och KitchenTime, och leds av Håkan Åkerström, VD på Bergendahl Home.

Regioner