Granit satsar framåt.

GRANIT utökar sitt team – satsar framåt!

GRANIT värvar ny CFO, inköps- & sortimentschef & Head of Digital Sales till sitt huvudkontor i Stockholm och satsar bland annat på att utveckla sin digitala affär och sitt sortiment.

GRANIT ser ljust på framtiden efter ett par omställningsår med ett större förändringsarbete för att ställa om ifrån att vara ett traditionellt retailbolag till att vara ett modernt och kundfokuserat varumärke och bolag. Förändringarna som har genomförts och som pågår handlar främst om den digitala och den fysiska affären samt för sortiment och organisation. Efter ett omfattande arbete så stärks nu teamet med tre nya medarbetare i ledningsgruppen; Thomas Dunaker som CFO, Monika Lindström som inköps- & sortimentschef och Dennis Koraen som kliver på som Head of Digital Sales.

”Efter ett omfattande omställnings- och förändringsarbete så står nu GRANIT redo att möta framtiden. Bolaget ser som många andra retailbolag att det krävs en mer omfattande digital affär i kombination med ett smart och effektivt butiksnät. GRANITs fysiska butiker är i grunden lönsamma och bolagets största utmaning med sin affärsmodell, med främst egen design och fokus på hållbarhet, kräver en smartare intäktsmassa för att nå en lönsam affär”, säger Caroline Hjelte VD GRANIT.

Thomas Dunaker har arbetat som GRANITs CFO i några månader och kommer senast ifrån GANT där han var Global CFO för att dessförinnan varit CFO på JC och Synsam. Monika Lindström har en gedigen erfarenhet av heminredning genom att hon bl.a. grundade Watt&Veke och har en bakgrund ifrån Ikea. Dennis Koraen har över 15 års erfarenhet av digital handel och marknadsföring. Dennis kommer senast från Superfront, Tobii Dynavox och Helly Hansen.

”Det är med stor glädje som vi nu kan presentera det starka team som vi ser kommer att ta GRANIT vidare in i framtiden. Det har varit en tuff tid med stora påfrestningar för bolaget och för dess medarbetare i och med det stora omställningsarbete som har genomförts. Arbetet har inneburit stora förändringar och väsentliga besparingar, utveckling av den digitala affären både online och i butiksled samtidigt som vi arbetat fram en helt ny sortimentsstrategi som vi implementerat för att få löpande effekt och förändring framåt. Var och en av dessa nya medarbetare kommer att göra stor skillnad och GRANIT ser fram emot att möta framtiden tillsammans med dem”, säger Caroline Hjelte VD på GRANIT.

Thomas Dunaker och Monika Lindström har redan startat sina respektive uppdrag medan Dennis Koraen ansluter till teamet i Maj.

På Granit hittar du schyssta inredningsdetaljer, smarta förvaringslösningar, sköna köksartiklar och massor av härliga växter och krukor. Alla produkter med naturnära anknytning antingen i val av material, färg, hantverk eller hållbarhet och livslängd.