Håkan Åkerström rekryterar Fredrik Hällkvist och Magnus Åberg och bildar ny ledningsgrupp till Bergendahl Home

Bergendahl Home förstärker sin ledningsgrupp med Fredrik Hällkvist som marknadschef och Magnus Åberg som inköp- och logistikchef. Fredrik kommer senast från rollen som OMNI-chef på Kjell & Company och har varit drivande i företagets framgångsrika digitala omställning. Magnus kommer från Martin & Servera i rollen som affärsområdeschef för sortiment och inköp, med en lång karriär inom Axfood.

- Jag är stolt över att välkomna Magnus och Fredrik till Bergendahl Home. Den erfarenhet och kunskap de besitter på respektive område är enorm och jag ser fram emot att börja vårt gemensamma arbete med att stärka vår affär, säger Håkan Åkerström, vd Bergendahl Home.

Magnus tillträdde den 22 november och Fredrik den 9 januari 2023.

I Bergendahl Homes ledningsgrupp ingår Håkan Åkerström vd, Hanna Hoffman CFO, Joel Falck COO, Anton Malmberg CIO, Joanna Sjöström HR-manager, Fredrik Hällkvist CMO, Magnus Åberg Supply Chain Director och Sara Engstrand som Sales Manager.

För mer information:
    Håkan Åkerström, vd Bergendahl Home, 070 314 23 20

På Granit hittar du schyssta inredningsdetaljer, smarta förvaringslösningar, sköna köksartiklar och massor av härliga växter och krukor. Alla produkter med naturnära anknytning antingen i val av material, färg, hantverk eller hållbarhet och livslängd.