Nya och fina gravskötselerbjudanden för säsong 2022 skickas nu ut

Gravskötselsäsongen löper från slutet av april till ungefär början av oktober varje år. När säsongen börjar närma sitt slut tar nästa års säsongs planeringar full fart. En del av planeringarna innebär att skicka ut erbjudanden till alla gravrättsinnehavare och anhöriga om gravskötselavtal. De som vill kan sköta om graven. Andra kan tacka ja till att Gravskötsel & omvårdnad ska sköta om graven under hela säsongen.

Säsong 2021 var en lärorik upplevelse för bolaget som fick äran att sköta om över 10 000 gravar i Stockholm på uppdrag av gravrättsinnehavare och anhöriga. Genom duktiga anställa, leverantörer, underleverantörer och god planering utfördes gravskötseln på Stockholms begravningsplatser under hela 2021 med skicklighet och noggrannhet.

Denna tillväxt av gravskötselavtal kräver bland annat framsynt planering, förberedelser i god tid och en effektiv ledning. Gravskötsel & omvårdnad har lyckats ta fram allt som krävs för att kontinuerligt kunna sköta om så många gravar under en hel säsong - oavsett begravningsplatsens placering i Stockholm. Det är imponerande.

I Stockholm är det gravrättsinnehavarna som ansvarar för att de enskilda gravarna sköts och hålls i ett ordnat och värdigt skick. Om en gravrättsinnehavare inte har möjlighet att sköta graven själv kan personen mot en avgift beställa skötsel hos Gravskötsel & omvårdnad.

Information i erbjudandet

I erbjudandet som Gravskötsel & omvårdnad skickar ut medföljer en broschyr med information om gravskötsel. Gravskötseln gäller för hela gravytan och under hela säsongen. Bolaget kommer att vårstäda runt gravplatsen, klippa gräset på graven, fylla på med jord på planteringsytan, rensa planteringsytan från ogräs och höststäda. Ett inbetalningskort följer med för att enkelt kunna betala för gravskötseln.

De som vill kan komplettera gravskötsel med fina planteringspaket. I broschyren listas samtliga planteringspaket. Det går att scanna QR-koden i broschyren som skickar dig vidare till planteringspaketen i webbutiken. Eller besök webbutiken direkt här.

Läs mer och ladda ned broschyren

Vill du se vilka planteringspaket som finns eller vill du läsa mer om gravskötsel då kan du ladda ned foldern.

Ladda ned foldern här.

Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB