BLK väljer Gray’s American Stores som samarbetspartner för Europa.

Nu släpps ett nytt hälsovatten som gjort stor succé i USA och Canada. Gray’s American Stores får agenturen för drycken i Europa och kommer att lansera den på City Gross under maj månad.

Den nya produkten, BLK, är ett nytt vatten framtaget för att konkurrera med marknadens alla vitaminvatten som är laddade med socker och tillsatser. Fulvosyra tillsätts i källvatten, och har över 77 mineraler som kan avgifta kroppen från bl.a. tungmetaller och gifter och hjälper till att ta upp vitaminer och näringsämnen. Dessutom innehåller vattnet specifika antioxidanter. På Gray’s American Stores ser man positivt på produkten som anses ligga helt rätt i tiden:

– Vi tror att BLK kommer att öppna dörren till ett helt nytt tänk inom mineralvatten på flaska, säger Johan Höglund, VD på Gray’s American Stores.

Vattnet innehåller fulvosyra - som gör drycken naturligt svart- som har en mängd fördelar för vår hälsa. Grundaren av BLK, Louise Wilkie berättar:

-BLK har en egen blandning av fulvosyra (ett derivat av växtmaterial) som bryts ur en 3-9 miljoner år gammal källa djupt inne i jorden. Syran gör vattnet naturligt svart, och innehåller inga konstgjorda färgämnen, eller tillsatser. Fulvosyra hjälper kroppens transport och upptag av näringsämnen. Fulvosyras molekylära struktur möjliggör snabb absorption av över 77 mineraler, kraftfulla elektrolyter och antioxidanter.

Hur kommer det sig att ett stort företag som Gray’s gett sig kast med en sådan komplex produkt?

– Vi har ett par unika produkter som vi jobbat stenhårt med som vi tror på till 100 %, och vi vet BLK är framtidens hälsodryck helt enkelt, säger Johan Höglund på Gray’s.

Louise Wilkie på BLK tror att vi bara sett början av en hälsosammare livsstil även bland konsumenter som inte varit så upplysta. På Gray’s ser man att kraven på renare livsmedel blir allt större:

– Kommersiella odlingstekniker har gjort att frukt, grönsaker och kött saknar spårämnen och mineraler. Upptäckten av fulvosyra kan vara det som sparkar igång en hälsosam ”buzz” kring vad vår mat saknar och hur vi måste tillgodogöra oss näringsämnen och bli ett friskare folk, säger Emily Gray på Gray's.

Hur fungerar fulvosyra och humussyra? Louise förklarar snabbt:

– Fulvosyra kan både balansera och ge energi åt cellens när det kommer i kontakt med den. Om den enskilda cellen återställs till sin normala kemiska balans och elektriska potential, har man ju gett cellen liv, där död och sönderfall normalt skulle inträffa. Detta beror på förmågan hos humussyra att bryta ner saltsyror som lagras i cellmembranet, och förmågan hos fulvosyra att transportera näringsämnen in i cellen och spola toxiner ut ur den.

Tack vare fulvosyrans många fördelar, kan man nu hitta en mängd olika produkter med fulvosyra i, som kan användas som näringstillskott och hudvård. Man har sett bra resultat vid användning på bl.a. utslag och klåda, även vid läkning av svåra ärr.

BLK finns nu i USA i originalversionen, i helsvart flaska och kommer att följas upp av fler smaker.  Till en början kommer Gray’s att lansera originalversion på 500 ml i helsvart flaska. På företaget betvivlar man inte att produkten kommer att väcka både nyfikenhet och debatt:

– Den svenska konsumenten är både kräsen och kritisk till färgämnen och tillsatser. BLK ger dem tillfälle att välja en dryck som hjälper kroppen att hitta en bra balans i tillvaron där man stressar och äter mat som inte är vidare nyttig. BLK är Functional Food när det är bäst, säger Emily Gray på Gray’s.

www.blkbeverages.com

• Gastronomi

• blk sweden
  • dricka fulvosyra
  • blk sverige
  • fulvic acid sweden
  • fulvosyra sverige
  • fulvosyra grays
  • blk grays
  • blk citygross
  • fulvosyra i vatten
  • fulvosyra på flaska

Gray’s American Stores har sedan 1993 byggt upp sin grossistverksamhet som förser den skandinaviska marknaden med klassiska amerikanska livsmedel. Idag är Gray’s American Stores ledande i området och förser över 1000 butiker och storkök i Norden med ett ständigt växande sortiment av kända märken från USA.

Gray's marknadsför bland annat:

Hershey´s Chocolates & Syrups, Reese´s Peanut Butter Cups, Betty Crocker, Original Gourmet Lollipops, Arizona Ice Teas,  White Rock Sodas och Boylan’s, Mississippi Belle Mixes, Syrups & Marshmallows, Orville Popcorn, Wild West Beef Jerky, Jolt Cola.

Gray's sortiment finns hos bland andra :

Sverige: ICA, COOP, City Gross, Hemköp,Willy:s, Rusta, Discshop,Webhallen, Hemmakväll, Mathem

Norge: Deli De Luca,Yummy

Finland: Verkkokauppa, Discshop, Kesko, Lidl, Stockmann, SOK