​Glädjeyran över Jolts återkomst fortsätter!

Glädjeyran över Jolts återkomst fortsätter!

Jolts återlansering på den svenska marknaden under november månad gick över all förväntan. Överlyckliga Joltfans i hela landet väntade otåligt på att handeln skulle få in burkarna. Gray's var inte helt överraskade - de har kommunicerat med ivriga gamers under hela hösten och varit beredda på en anstormning:

-Vi har aldrig sett en sådan aktivitet på sociala medier för någon av våra produkter förut. Joltfansen var igång dygnet runt, när de väl fått sina efterlängtade burkar postades en ändlös ström av bilder och härliga kommentarer, berättar Emily Gray, PR- ansvarig på Gray's American Stores.

Jolt I Have The Power GIF

Jolt är den enda drycken för många gamers, spelutvecklare och programmerare

Trycket på butiker och webhandeln var enorm, så pass att kunderna åkte efter PostNords bilar fyllda med Jolt för att få tag på de första burkarna. En websida kraschade 10 minuter efter det ett Jolt fanns i lager hos dem, en butikskedja fick lägga en ny beställning på en hel container efter ett par dagars försäljning. För det handlar om containerlaster, och inte pallar när man pratar om Jolt. Och det är något som inköparna i Sverige fattat.

-Vi är inte förvånade över de enorma volymerna Jolt som flyger av hyllorna. Joltfansen har väntat i åratal på sin favoritdryck, och alla handlar flera flak åt gången- det handlar om en storsäljare som är här för att stanna, säger Håkan Eriksson, KAM på Gray's American Stores.

Fansen har varit flitiga med bildflöden och inlägg, Gray's har fått ta del av deras historier och barndomsminnen. Glädjen över att få ha Jolt till julen var minst sagt tydlig- ett flak på 24 burkar blev årets julkalender för många Joltälskare .

Gary Öhgren hängiven Joltfan och Gamer, berättar:

-Alla är exalterade över att Jolt är tillbaka, många kompisar har fått Jolt av mig och dom vill bara ha mera, Vi har så många roliga LAN-minnen från Jolt. Tack vare mig så finns de även i butiken i vår lilla by i Rimbo. Jag pratade med ägaren - även han hade goda minnen av Jolt, så han blev överlycklig över nyheten om återkomsten.

En glad Gary Öhgren postade denna bild när han fått tag på Jolt för första gång på länge

På Gray's är man imponerad över hur fansens envishet påverkat flera butiker. De har ringt och tjatat på lokala handlare och sett till att Jolt hamnat i butiker nära dem. Deras positiva energi och övertygelse har säkert ökat trycket på produkten. Kent Wallin, Medlem i demogrupperna Hyper Cube & E.o.F nätverkade i flera år för att Jolt skulle komma tillbaka till Sverige:

-Återkomsten för Jolt har haft en stor impact på Scene-kulturen, där folk som jag suttit sömnlös flera nätter i rad smuttandes Jolt för att kunna lämna in tävlingsbidrag i olika genrer. För mig har det varit en ren kulturgärning att följa Gray's, ligga på och tjata tills Jolt likt fågel Fenix ur eldens aska återuppstod.

.Bildresultat för jolt cola 24

Joltälskare över hela landet handlade flakvis av Jolt inför julen- Årets Julklapp!

Gray's ser med spänning på Jolts framtid – volymerna talar sitt tydliga språk och konsumenterna har sagt sitt. Medan containerlaster med storsäljaren rullar vidare ut över landet, förgylldes julen för tusentals Joltfans.

Det blev en härlig jul för Joltälskare i hela landet!

Fakta om Jolt :

Jolt Cola är en coladryck som skapades av CJ Rapp 1985 och fick stor popularitet, framför allt bland datorintresserade ungdomar, eftersom den innehåller extra mycket koffein. Jolt Cola är kult inom datorspels- och LAN -kretsarna. Ca 30 % av all Jolt Cola som såldes i Sverige såldes på Dreamhack under ett fåtal dagar.

Mängden koffein i Jolt Cola är dubbelt så stor som i Coca Cola, cirka 66 mg per 33 cl-burk (cirka 200 mg/l). Den slogan som användes förr på burkarna i USA lydde "All the Sugar, Twice the Caffeine" (Som jämförelse kan nämnas att bryggkaffe innehåller ungefär 800 mg/l)

Jolt lanserades i Sverige runt 1995 av Gray's American Stores i Sverige. I Sverige fanns Jolt Cola i 33 cl burkar och 50 cl PET.

Jolt i finns i välsorterade butiker och på nätet i Sverige.

anders.hoglund@grays.se

• boylan´s bottleworks
  • jolt cola
  • jolt hos gray's
  • jolt i sverige
  • jolt in sweden

Gray’s American Stores har sedan 1993 byggt upp sin grossistverksamhet som förser den skandinaviska marknaden med klassiska amerikanska livsmedel. Idag är Gray’s American Stores ledande i området och förser över 1000 butiker och storkök i Norden med ett ständigt växande sortiment av kända märken från USA.

Gray's marknadsför bland annat:

Hershey´s Chocolates & Syrups, Reese´s Peanut Butter Cups, Betty Crocker, Original Gourmet Lollipops, Arizona Ice Teas, klassiska läskedrycker som White Rock Sodas och Boylan’s, Mississippi Belle Mixes, Syrups & Marshmallows, Orville Popcorn, Wild West Beef Jerky, Blue Diamond och Jolt Cola.

Gray's sortiment finns hos bland andra :

Sverige: ICA, COOP, City Gross, Hemköp,Willy:s, Rusta, Discshop,Webhallen, Hemmakväll, Mathem

Norge: Deli De Luca,Yummy

Finland: Verkkokauppa, Discshop, Kesko, Lidl, Stockmann, SOK

Danmark: Salling,COOP, Magazin du Nord, och Dansk Supermarked

Har du frågor om Gray's eller våra produkter?

Maila: