Gray’s lanserar Herr’s snacks i Norden

Gray's American Stores utökar sitt sortiment med ett nytt snacksmärke - Herr’s. Nu kommer nya spännande smaker inför vårens alla fester.

– Vi har länge letat efter ett vasst snacksmärke att utöka vårt sortiment med. Herr’s produkter är otroligt goda och sticker ut ordentligt på hyllan, säger Håkan Eriksson, Vice VD på Gray's.

Herr’s är ett företag med en gedigen historia. 1946 startade 21-åriga James Stauffer Herr sitt lilla företag. Han skapade gourmetchips med spännande smaker som blivit klassiker och finns på de flesta delis och välsorterade supermarkets i USA. Herr’s styrka är att de skapar läckra smaker på nyttigare roligare snacks. Idag har de över 100 produkter bestående av chips, pretzels, tortilla chips, ostbågar och popcorn. De missar aldrig en möjlighet att vara först med en galen smakkombination, och det passar Gray’s perfekt.

– Det som gör det extra kul att jobba med Herr’s är deras sätt att se på snacks, de tänker verkligen utanför boxen. Herr's är helt enkelt lite kaxigare än andra märken, säger Håkan Eriksson.

Företaget har satsat på snacks med smakerna Texas Pete Hotsauce, Deep Dish Pizza, Jalapeño Poppers, Baked Cheese, Nacho Cheese, och Bacon Cheddar.

Samarbetet inleds omgående, vilket innebär att produkterna lanseras och finns i lager för beställning.

Vill du ta in Herr’s snacks i ert sortiment? Ladda ned produktinfo under relaterat material!

www.herrs.com

ulf@grays.se

joakim@grays.se

• herrs snacks i norden