Träffa Almedalsstipendiaterna Fanzingo med #ungröst i Almedalen

Inför Almedalsveckan 2014 instiftade PR-byrån Greatness Almedalsstipendiet. Stipendiet gick till mediehuset Fanzingo. Söker ni kommentarer och ett ungt perspektiv rörande aktuella händelser i Almedalen finns Fanzingo och deras #ungröst tillgängliga.

Bland Fanzingos medlemmar i Almedalen finns bl.a. kunskap kring frågor om unga i miljonprogrammen, om unga med erfarenhet av psykisk ohälsa, om unga HBTQ-personer och unga på institution.

Missa inte att besöka Fanzingos Tonårsrum i Yogastudion Lila Shala på Södertorg 17. Där ger dig Fanzingo möjligheten att ta del av unga människors berättelser vilka kan ge dig nya och oväntade perspektiv. Ta chansen att fly Almedalsbruset, slappna av och tanka ny ung energi.

Läs mer om Tonårsrummet:

=

Om Fanzingo: Fanzingo hjälper unga och underrepresenterade att nå ut med sina historier via en oberoende professionell plattform. Under Almedalsveckan finns Fanzingos medlemmar tillgängliga för samtal och kommentarer med ett ungt perspektiv.

Kontakt:
Twitter: @Fanzingo samt genom #ungröst
Samuel Sjöblom,
Samuel@fanzingo.se
0736-802968

Om Almedalsstipendiet: Almedalsstipendiet instiftades av Greatness PR 2014. Stipendiet delas ut till företrädare för en röst som delvis eller helt saknas under Almedalsveckan. Årets Almedalsstipendium går till mediehuset Fanzingo som skapar möjligheter för unga och underrepresenterade att berätta historier utifrån sina egna perspektiv. Tankarna och idéerna sprids genom texter, filmer och radioprogram.

Kontakt:

• institution
  • hbtq-personer
  • politikerveckan

Greatness Public Relations arbetar med kvalificerad kommunikation för kvalificerade kunder. Våra uppdragsgivare är engagerade företag och organisationer som vill nå ut till media, politiker, påverkare och andra nyckelaktörer. Vi arbetar gränsöverskridande inom politik, näringsliv, kultur och akademi.