GREEN GROUP VÄXER

Fastighetskoncernen Green Group förstärker organisationen – nu med ytterligare teknisk kompetens.

Därför rekryterar bolaget en teknisk chef samt drifttekniker.

”Vi är väldigt glada över att ha knutit till oss det nya teamet. Vi är särskilt tacksamma med tanke på deras erfarenhet av hållbar förvaltning och energieffektivisering, vilket är viktiga områden som vi satsar på”, säger Niklas Borg, VD för Green Group.

Rekryteringarna består av Robert Södergran som tillträder den nya rollen som teknisk chef. Han kommer närmast från uppdraget som teknisk chef på Kungsleden. Robert Södergran är utbildad fastighetsingenjör, har över 20 år i branschen och arbetat bland annat med fastighetsdrift, projektledning och teknisk förvaltning.

Martin Hjelm är ny drifttekniker på Green Group och kommer också närmast från Kungsleden. Han har över tio års erfarenhet av fastighetsteknik och besitter en mycket bred teknisk kompetens.

Såväl Robert Södergran som Martin Hjelm säger att båda lockades av möjligheten att arbeta i en modern, innovativ och spännande fastighetskoncern med snabb tillväxt och där frågor om hållbarhet ligger högt på agendan. Robert och Martin är båda drivna av att utveckla förvaltningen hållbart och digitalt, vilket är viktiga områden i Green Groups affärsgrunder.

”Robert och Martin kliver rakt in i organisationen och inleder omedelbart sina uppdrag. Jag är övertygad om att deras tekniska kunnande och personligheter kommer att placera vår förvaltning i absolut framkant och bidrar till att våra hyresgäster kommer att trivas ännu bättre i våra fastigheter.”, säger Niklas Borg.

Kategorier

Fastighetskoncernen Green Group äger och förvaltar fastigheter till ett värde om cirka 4 miljarder kronor. Koncernen samlar dotterbolagen Green Park, ägare och förvaltare av garagefastigheter, Green Property, äger och förvaltar innerstadsfastigheter samt urbana lager- och logistikfastigheter och Green Proptech, som investerar i bolag som digitaliserar fastigheter i de segment som Green Group är verksamma i. Green Proptech har investerat i bolag som Instabox, Parakey, Parkando, Mobilty 46, Elbilio, OneFin och Garageplatsen.se. Green Group vilar på värdegrunderna hållbarhet, kundnöjdhet, långsiktighet och digital utveckling.

Niklas Borg

Presskontakt VD Green Group 073-150 51 51
Robin Englén

Presskontakt CFO Green Group 070-755 06 57

Välkommen till Green Group AB!

i bolag som Instabox, Parakey, Parkando, Mobilty 46, Elbilio, Onefin och Garageplatsen.se. Green Group vilar på
värdegrunderna hållbarhet, kundnöjdhet, långsiktighet och digital utveckling.

Green Group AB
Grev Turegatan 20