GREEN STORAGE TILL TYRESÖ

Europas enda heldigitaliserade förrådskedja, Green Storage, tillträder nu sin fastighet i Tyresö.

När enheten står färdig är det fastighetsbolagets elfte selfstorage som uppförs – på bara lite drygt två år.

”Vi har en väldigt hög expansionstakt och det är helt enligt vår plan”, säger Stefan Nilsson, VD för Green Storage.

Vid årsskiftet förvärvade Green Storage fastigheten Kopparen 3 på Industrivägen i Tyresö och som man nu alltså tillträder. Anläggningen står helt klar redan i början på nästa år och kommer att omfatta 4 612 kvadratmeter samt hela 650 förråd.

Det blir Green Storage elfte enhet.

”Vi har en offensiv utvecklingsplan och enligt den ska vi öppna totalt 25 enheter i Stockholmsregionen under de närmaste fem åren och vi upplever att efterfrågan ständigt ökar, vilket är väldigt kul och visar att vi har ett attraktivt erbjudande”, säger Stefan Nilsson och fortsätter:

”Tyresö blir en av våra större anläggningar som naturligtvis också kommer att utrustas med vår unika digitala teknik och prisvärda erbjudande”, säger Stefan Nilsson.

Det betyder att hela kundresan – precis som på Green Storage andra anläggningar – äger rum i en mobilapplikation, från val av förråd, avtalsskrivning, digitala nycklar till såväl infartsgrinden, anläggningens entré som till kundernas egna förråd.

”Dessutom finns det en rad hållbarhetsaspekter. Vår verksamhet uppmanar till att vi inte ska slänga våra prylar, att vi istället förvarar, sparar och återanvänder eller säljer. Vi är helt enkelt en del av kretsloppet”, säger Mats Steijner, operations manager på Green Storage.

Kategorier

Green Storage grundades 2019 och är Europas enda heldigitala förrådskedja med enbart mobila lösningar för selfstorages, från online-bokning till låset i en enkel applikation. Bolaget är redan etablerat i flera kommuner i Stockholm och äger en hög expansionstakt. Green Storage lutar sig mot en värdegrund somhandlar om enkelhet, hållbarhet och trygghet samt att ständigt vara på digital framkant. Green Storage är en del av fastighetsbolaget Green Group som äger och förvaltar fastigheter till ett värde om drygt 3,5 miljarder kronor.

Niklas Borg

Presskontakt VD Green Group 073-150 51 51
Robin Englén

Presskontakt CFO Green Group 070-755 06 57
  Jesper Ericsson

Presskontakt VD Green Park 073-441 97 41

Gustaf Grundström

Presskontakt VD Green Property +46 70-650 50 70

Välkommen till Green Group AB!

Fastighetskoncernen Green Group äger och förvaltar fastigheter till ett värde om cirka 4 miljarder kronor.
Koncernen samlar dotterbolagen Green Park, ägare och förvaltare av garagefastigheter, Green Property, äger och
förvaltar innerstadsfastigheter samt urbana lager- och logistikfastigheter och Green Proptech, som investerar i
bolag som digitaliserar fastigheter i de segment som Green Group är verksamma i. Green Proptech har investerat
i bolag som Instabox, Parakey, Parkando, Mobilty 46, Elbilio, Onefin och Garageplatsen.se. Green Group vilar på
värdegrunderna hållbarhet, kundnöjdhet, långsiktighet och digital utveckling.

Green Group AB
Grev Turegatan 20