Trollapp låter seminariebesökare komma till tals anonymt på seminarier i Almedalen

Det är ett perspektiv på vad vår lättanvända app kan användas till under Almedalen. Vilka perspektiv kommer era besökare ha under era seminarier?

Jag älskar Almedalen och friheten som den andas och representerar. Det är globalt unikt att så många politiker, journalister, företag, opinionsbildare och åhörare samlas samtidigt och utbyter tankar. Varje år arrangeras mer än 3000 evenemang och i år väntas rekordet på antal evenemang från 2014 att ryka.

Trots rekordmängden av spännande seminarier och tal, så brukar ofta mötet med andra personer vara det som besökarna tyckt varit mest givande. Då är frågan, varför arbetar inte fler arrangörer för att skapa spännande möten och utbyten av tankar i sina arenor?

Vi på Green Hat People vill göra Almedalsbesökaren till en Almedalsdeltagare.

Genom att arbeta strukturerat för att aktivera samtliga individer på ett seminarium och inte bara de på scen, skapas otroliga situationer där den lilla individuella ansträngningen bidrar till ett gigantiskt flöde av feedback, idéer, perspektiv eller reflektioner.

Maria Guggenberger, Chef Konceptavdelningen på ATG säger "Vi fick koll på folks åsikter och det känns modernt men är ändå så enkelt". En stor utmaning med bruset i Almedalen är att fånga upp och visualisera reaktionerna och skapa ett riktigt värde, som organisationerna kan dra nytta av på sikt.

Viewpipe går att använda gratis i ett live utförande eller via betalmodeller som innehåller olika sätt att spara och visualisera. För de som har sitt evenemang hos oss på Green Hat People på S:t Hansplan ingår Viewpipe kostnadsfritt.

Hör av er eller kom förbi vårt hus i Almedalen!