GROHE blir Global Partner till Yrkes-VM i Shanghai 2022

GROHE blir Global Partner till Yrkes-VM i Shanghai 2022

Den 12 oktober inleds Yrkes-VM i Shanghai där unga yrkesmänniskor tävlar i sina färdigheter. GROHE, som tidigare redan varit sponsor till tävlingen, blir nu Global Partner till arrangören WorldSkills International.

I höst kommer den 46:e upplagan av Yrkes-VM gå av stapeln i Shanghai, Kina. Inför mästerskapet har GROHE skrivit på som Global Partner till arrangören WorldSkills International, en global plattform för att höja skickliga yrkesmänniskors status genom att uppmärksamma deras förmågor. Redan 2019 var GROHE för första gången med och sponsrade färdighetstävlingen VVS och värme i WorldSkills Kazan, ett samarbete som nu utökas.

- Vi är glada över att stärka vårt samarbete med WorldSkills då yrkeskunskaper är avgörande för sanitetsbranschen. Tillsammans kan vi visa vilken inverkan som skickliga yrkesutöver kan ha redan idag och för den mer hållbara framtiden som vi strävar efter, säger Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA.

Det nya partnerskapet är en del av GROHE:s insatser för att åtgärda bristen på skickliga installatörer inom sanitetsindustrin. Företagets GIVE-program (Grohe Installer Vocation Training and Education) samarbetar med över 40 institutioner som erbjuder VVS-utbildning i hela EMENA-regionen.

För att hjälpa till att förbättra träningsfaciliteterna skapar GROHE en fullt utrustad träningsmiljö där eleverna kan dra nytta av varumärkets enorma expertis. GIVE stödjer även skolor i att skapa ett enhetligt arbetssätt med modern utrustning, utbildningsmaterial och en skriftlig tentamen som sätter nya branschstandarder. Efter att eleverna har slutfört sin GROHE-utbildning erbjuds de hjälp med praktik eller arbete hos en av GROHE:s branschpartners.

I norra Europa har GROHE sitt regionala högkvarter i Köpenhamn och lokala säljkontor i Oslo, Stockholm och Helsingfors. GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikerad åt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter. Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärderingar; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHEs engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket. Alla GROHEs produktionsanläggningar använder sig av tekniker av hög kvalitet, för att försäkra enhetlighet med GROHEs värden och standarder. GROHE kan därmed försäkra att produkterna motsvarar även de högsta förväntningarna för utförande och funktion.Under de senaste 10 åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 280 design- och innovationspriser, samt ett flertal topplaceringar som ”Tysklands mest hållbara stora företag”. Flera projekt av hög profil världen runt är försedda med GROHEs produkter, vilket bevisar hur både arkitekter, designers samt utvecklare föredrar GROHEs produkter.

I 2014 blev GROHE en del av LIXIL Group Corporation, ett börsnoterat företag listat på Tokyobörsen. LIXIL är en global marknadsledare inom sanitetsindustrin, och förvaltar en bred portfölj av kända varumärken som GROHE, American Standard, och INAX. LIXIL är också Japans största leverantör av bostads- och byggmaterial.Läs mer på www.grohe.com