Produktträning med GROHE-experten Frank Hilgers

Produktträning med GROHE-experten Frank Hilgers

GROHE erbjuder nu kostnadsfria utbildningar för installatörer, fastighetsskötare och utbildningsinstitutioner. Frank Hilgers, Produktutbildare och expert på GROHE, håller i utbildningarna och delar med sig av kunskap kring produkter och installation för att hjälpa företag att bli mer effektiva och lönsamma.

Utbildningarna ger en utökad kunskap om GROHE:s produkter men framför allt kommer installationer i framtiden gå snabbare och smidigare. De olika kurserna har tydliga fokusområden och tar bara några timmar. Vill man som företag att sin personal ska ligga steget före så kan man under en dag gå flera kurser. Utbildningen kundanpassas utifrån efterfrågan och hålls hos företaget som bokat.

Vid en kurs får man en fullständig genomgång av produktsortimentet, utbildning i installation, drift och underhåll samt efterföljande service av produktutbildare Frank Hilgers. Varje utbildning anpassas efter behov och förkunskaper. Utbildningarna är även flexibla och kan ha olika inriktningar, från installation av hårdvara till att koppla upp produkterna mot molnet.

– Det här är ett perfekt tillfälle att fördjupa sina kunskaper i GROHE:s sortiment. Med de snabba utbildningarna får installatörer och VVS-personal en kompetens de kommer ha stor nytta av i framtiden. Det finns en enorm glädje i att dela med oss av vår kunskap om produkterna när vi vet att den kommer att hjälpa installatörer ute på uppdrag, säger Frank Hilgers, Produktutbildare på GROHE.

Utbildningarna riktar sig till installatörer som är aktiva i arbetslivet idag men även blivande installatörer. Fastighetsskötare, installatörer och gymnasieelever har redan tagit del av utbildningarna och genom GROHE GIVE ser vi till att nya skickliga installatörer blir färdigutbildade varje år och är redo för arbetslivet med en säkerställd kompetens.

Läs mer och anmäl dig till utbildningarna här.

GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter och har totalt över 7,000 anställda i 150 länder – varav 2,600 av dem är baserade i Tyskland. Sedan 2014 har GROHE haft en stark varumärkesportfolio hos LIXIL, den japanska tillverkaren av banbrytande vatten- och husprodukter. För att kunna erbjuda ”Pure Freude an Wasser”, är varje GROHE-produkt framtagen enligt varumärkets värderingar inom kvalite, teknik, design och hållbarhet. Välkända lösningar så som GROHE Eurosmart och GROHEs termostatserie samt banbrytande innovationer som GROHE Blue understryker varumärkets djupgående expertis. GROHE fokuserar på kundernas behov och skapar därefter intelligenta, livsförbättrande och hållbara produktlösningar som bär kvalitetsmärket ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket. GROHE tar sitt företagsansvar mycket seriöst och fokuserar på en resursbesparande värdekedja. Sedan april 2020 har sanitetsvarumärket producerat CO2-neutrala* lösningar världen över. GROHE har även ett mål att använda plastfria produktförpackningar till 2021. Under de senaste tio åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 490 design- och innovationspriser samt ett flertal hållbarhetspriser. GROHE var de första i sin bransch att vinna det tyska CSR-priset samt hållbarhetspriset 2021 i kategorierna ”Resurser” och ”Design”. Som en del av hållbarhets- och klimatkampanjen ”50 hållbarhets- och klimatledare” driver GROHE också hållbar transformation.

*Innefattar CO2-kompensationsprojekt, läs mer på green.grohe.com

LIXIL (TSE Code 5938) tillverkar banbrytande vatten- och bostadsprodukter som löser vardagliga utmaningar och förverkligar ett bättre hem för alla, överallt. Med vårt japanska arv, skapar vi världsledande och innovativ teknik för att skapa högkvalitativa produkter som förvandlar hemmet. Men vad som gör LIXIL unikt, är hur vi gör det; genom meningsfull design, en entreprenörsanda, ett engagemang att förbättra tillgängligheten för alla och en ansvarsfull tillväxt. Vår strategi kommer till liv genom branschledande varumärken inklusive INAX, GROHE, American Standard och TOSTEM. Cirka 55,000 kollegor är verksamma i mer än 150 länder och stolta över att få tillverka produkter som berör mer än en miljard människors liv varje dag.