Gröna Mobilister håller årsmöte

Gröna Mobilister håller årsmöte

Den 20/4 kl 19 är det dags för den ideella föreningen Gröna Mobilister att hålla årsmöte, läs allt om möteshandlingar med mera här.

Ordförande Jesper Johansson tycker att mycket har varit bra under året och gläds främst åt att ekonomin är i bra balans.

- En ekonomi i balans är grundförutsättningen för att kunna bedriva vår verksamhet. För en ideell förening som oss är det också mycket viktigt att vi har många medlemmar då medlemmar utgör all grund för föreningens berättigande. Under 2023 ska Gröna Mobilister vända de senaste årens medlemstapp, även om medlemstappen inte varit alls stora så är det ju ändå helt fel riktningen gentemot vart vi vill, säger Jesper Johansson.

På årsmötet kommer vi bland annat välja styrelse och som vanligt är det medlemmarna som bestämmer genom omröstning där alla medlemmarnas röster väger lika. Roligt i år är att vi haft stort intresse för att sitta i styrelsen, vi har haft fler kandidater än potentiella styrelseposter. Valberedningen har med andra ord fått jobba hårt i år.

Det är flera i nuvarande styrelsen som meddelat att de inte kommer gå för omval, en av dom är Jens Strömberg som under flera år haft en oerhört viktig roll som kassör. Vi tackar Jens för dessa år och hoppas på en comeback någon gång i framtiden, tills dess önskar föreningen stort lycka till med allt framöver.

Vill du bli medlem i Gröna Mobilister? https://gronamobilister.se/bli...

Gröna Mobilister verkar för en mobilitet som är anpassad till planetens gränser och global rättvisa. Vi vill stärka människors livskvalitet i städer och på landsbygd. Det gör vi genom informationsspridning och påverkansarbete.

Gröna Mobilister är en ideell förening som påverkat beslutsfattare och stöttat konsumenter inom hållbar mobilitet sedan 1994. Föreningen har nyligen genomgått ett namnbyte från Gröna Bilister till Gröna Mobilister för att bättre återspegla den verksamhet som bedrivs.