Välkommen på Gröna Mobilisters seminarium under Almedalsveckan den 29/6 kl 8-9 i sal E30 på Campus Gotland.

Passiv bilism dödar

Det är farligare utanför bilen än inuti på grund av luftföroreningar. Den nollvision vi idag arbetar efter i Sverige är bra men det tar inte alls hänsyn till dödsfall kopplat till luftföroreningar eller utebliven fysisk rörelse. Vi på Gröna Mobilister vill inte förbjuda bilen i städer utan vi vill se den harmonisera bättre med mänskliga behov.

Gröna Mobilisters ordförande Jesper Johansson kommer inleda seminariumet kl 08:10, efter honom får vi höra vittnesmål från Marie - Louise Luther på Astma och Allergiförbundet. Därefter kommer vi ha en panel med följande:

PUSH Swedens ordförande Daniella Andersson

Regionrådet Michaela Haga (C)

Miljöinspektör på Region Gotland, Jonatan Levin

Sakkunnig på Astma och Allergiförbundet, Marie - Lousie Luther

Är du på plats så bjuder vi på frukost från klockan 8, seminariet startar klockan 8:10 och kommer gå att följa via Livestream här.

Gröna Mobilister verkar för en mobilitet som är anpassad till planetens gränser och global rättvisa. Vi vill stärka människors livskvalitet i städer och på landsbygd. Det gör vi genom informationsspridning och påverkansarbete.

Vi behöver bli fler Gröna Mobilister, bli medlem för 90 kronor om året: https://gronamobilister.se/bli...