Barskåpet – design och funktion i smart kombination

Barskåpet Spritkullen är ett exklusivt barskåp tillverkat i plåt. Stor yrkesskicklighet, precision
och kunskap om materialet krävs av hantverkaren.  Designen får den mest kräsna att höja på ögonbrynen.

Barskåpet pryder sin plats i baren, restaurangen eller i ditt hem. En sinnrik formgivning gör att barskåpets dörr roterar kring sin egen axel vilket gör att du enkelt kan framhäva eller dölja skåpets innehåll. Naturligtvis kan skåpet även användas till annan typ av förvaring. Kontor med höga krav på estetik och design använder t ex gärna skåpet som förvaring av sina dokument eller annan media. Nedersta hyllplanet är special utformat så att t ex högre flaskor så som Galliano eller liknande enkelt kan förvaras.

Barskåpet har fått sitt namn från platsen Spritkullen i halländska Stenhuggeriet. Till Spritkullen kom sjömännen för att ta sig en hutt efter en avslutad och lyckad affär. Enligt sägnen var det kaptenen på båten som gjorde upp affären med den danska kunden och det var inte ovanligt att dansk sprit var en del av betalningen.
Platsen fick sitt namn Spritkullen för länge sedan – barskåpet fick sitt namn Spritkullen när det designades 1995 av Mikael Andersson. Sedan dess har vi tillverkat barskåpet – en tidlös klassiker.

Barskåpet Spritkullen finns i två färger som standard – svart eller vit. Skåpet kan enkelt profileras med budskap, film, bilder eller varumärke.

Kontakta Grotvikform på mikael.andersson@grotvikform.se alt +46 (0)733-565493 eller läs mer på www.grotvikform.com

• Design

• hotell
  • restaurang
  • mat
  • sprit
  • vin
  • barskåpet spritkullen
  • skåp
  • barskåp
  • design
  • inredning
  • formgivning
  • möbler
  • förvaring

Grotvikform är en spännande kombination av en kreativ byrå och ett design- och inredningsföretag.
Vi designar och tillverkar inredning för bl a restauranger, hotell, konferenser, butiker, offentliga miljöer men även till privatpersoner.

Mikael Andersson

Presskontakt VD och designer +46(0)733 56 54 93