Blogginlägg -

Groupon älskar lokalt – nå ett steg närmare din framtida favoritrestaurang eller frisör runt hörnet

Local Hub är Groupons nya sökfunktion för att söka efter deals på saker att se, äta och göra i din närhet.

Här på Groupon är vi dedikerade till att hjälpa lokal företagsamhet på traven och älskar att få presentera dem till dig varje dag genom att dela med oss av tips på saker att se, äta och göra i din stad som du annars kanske inte hade upptäckt.

Med detta i åtanke, är vi jätteglada att kunna presentera Local Hub, en ny funktion på Groupon som visar alla våra deals på en sökbar karta så att du kan hitta alla tillgängliga deals från företag i din närhet. Du kan även söka efter aktiva deals baserat på kategori, och dessutom ligger alla lokala deals kvar på sidan under en längre tid. Hitta deals du vill ha – när du vill! (Se film)

Vad gör Local Hub?

Med Local Hub ser du inte bara Groupondeals i din närhet på en kartvy, utan du kan även söka deals du är intresserad av via kategorier eller företag. Välj bara stad för listan och sätt igång och sök. Notera att Groupon är aktiv i Stockholm, Göteborg och Malmö men kan tillfälligt ha aktiva deals i flera städer. Du kan söka på allt från restauranger, till skönhetssalonger och upplevelser.

Hur kan jag navigera över kartvyn?

För att navigera över kartan kan du använda navigeringsknappen och söka deals över hela landet. Om du går vilse, zooma ut för att uppdatera sökningen.

Vad betyder markeringarna på kartan?

De färgglada “G”-markeringarna visar att det finns en Groupondeal på platsen. De olika färgerna indikerar inom vilken kategori som dealen tillhör. Ser du svarta ”G”-markeringar med siffror i betyder detta att det finns flera aktiva deals på samma adress. Zooma bara in för att se vilka det är.

Varför stämmer inte mina sökträffar med den stad jag har valt på kartan?

Allt eftersom du navigerar runt i kartvyn kommer sökningen aktiva deals i närheten att uppdateras. Om du inte ser några deals beror detta antagligen på att inga deals finns aktiva i det området. Får att återgå till en stad kan du välja valfri stad i listan eller navigera till närmsta stad. Just nu finns flest Groupondeals att hitta i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Varför kan jag inte söka på min postkod?

Håll ut! Detta kommer inom en snar framtid. Till dess kan du navigera över kartan eller söka efter närliggande deals.

Kan jag göra en sökning med fler söktermer?

Vi jobbar på detta. I väntan på en uppdatering, sök istället på ett ord som till exempel massage istället för klassisk massage.

Kan jag använda det här på mobilen?

Nej tyvärr! Local Hub finns för tillfället endast för webb.

Besök http://cities.groupon.se/ för att leta efter deals i din närhet.
Kolla alltid Groupon först!