Groupon levererar 2 870 kunder till Centralbadet i ny kampanj

Erbjudandet, som var en spa-dag för två personer på anrika Centralbadet, köptes av 1 435 personer på tre dagar och är ett av Groupons mest framgångsrika samarbeten i år, sett till antalet sålda erbjudanden.

- Spaerbjudanden är en av våra mest populära kategorier och säljer alltid bra, säger Leo Kia, vice VD på Groupon. Vi tycker att människor generellt sett alltid kan bli bättre på att unna sig det där lilla extra i livet. Genom att samarbeta med ett riktigt bra företag som Centralbadet och ge konsumenten ett attraktivt erbjudande för ett oslagbart pris kan vi hjälpa till och göra deras vardag lite roligare, fortsätter han.

Centralbadet har gjort flera kampanjer tillsammans med Groupon och under den tiden tagit emot totalt 2 708 kunder. Som företag vill de öppna upp dörrarna till personer som inte besökt badet tidigare eller som inte varit där på länge. Just under sommaren, som det sista erbjudandet gällde, finns även en solterass på taket att tillgå som en lugn oas mitt i city. Genom att dela in köpalternativen i tidsperioder om 1-2 månader kunde Centralbadet få full kontroll på hur många kunder som kommer och när. På så sätt kunde de ge samtliga besökare den bästa av upplevelser.