Nu inleder vi Movember – kampen om bästa mustaschen har börjat!

November är månaden då vi som företag och som medmänniskor uppmärksammar mäns hälsa och hur alla män bör upprätthålla en hälsosam livsstil, en bra diet och agera i tid när de upplever hälsoproblem som kan vara tecken på cancer. Kunskap är makt! Och förebyggande insatser är avgörande för ett långt och guldkantat liv.

Detta gör vi tillsammans med Movember, en organisation som tar kampen mot de utmaningar som finns inom prostata-, testikelcancer och mental hälsa genom att varje år ge upphov till miljontals spirande mustascher världen över.

Mustaschen är en symbol för kunskap och Movember handlar om att ge mustaschen en comeback, ha kul och göra skillnad.

Hur du deltar:

1. Registrera dig. Du kan signa upp ett konto och registrera dig som Mo Bro eller Mo Sista redan nu och gå med i Groupon Sveriges grupp. Ju fler vi är desto roligare!

2. Raka dig. Fredag den 1 november kommer anställda på Groupon, som har fysisk möjlighet, att bli renrakade av en barberare. Så gör en shave down du med! För rakningen gäller följande regler.

3. Börja odla mustasch. Mellan 1-29 november ska alla efter bästa förmåga odla och grooma en mustasch. Kika in olika typer här för inspiration. Groupons egna Mr. Movember blev förra året  Philip Raak, Partner Manager på Shopping. Läs intervjun med honom.

Låt oss nu sprida budskapet i kampen mot prostatacancer!

• movember
  • groupon sverige