Kampanjen med Rädda Barnen samlade in 138 590 kronor till barnen i Syrien

I en kampanj med Rädda Barnen gick Groupons medlemmar gemensamt ihop för att samla in pengar till de katastrofdrabbade barnen i Syrien. Med ett enkelt knapptryck kan kunder använda sin köpkraft för välgörenhet. Insamlingen är en del av Groupon Grässtrån - ett nytt sätt att hitta projekt för välgörenhet, samla din individuella insats och utnyttja det kollektiva inflytandet för att få saker att hända.

Insamlingen ”Hjälp Syriens barn” startade den 18e mars och pågick till igår den 27e mars är en del av Groupon Grässtrån, Groupons filantropiska verksamhet för kollektiva insamlingsaktioner där medlemmar får information om aktuella välgörenhetsprojekt som behöver stöd för att kunna genomföras och möjlighet att ge sitt bidrag. I insamlingen till Syrienkatastrofen kunde medlemmar välja att bidra med 10, 20, 50 eller 100 kronor. Totalt samlades 138 590 kronor in av 3000 medlemmar. Hundra procent av pengarna avgår till Rädda Barnens katastroffond.

Med pengarna kan Rädda Barnen till exempel ge 3000 barn en kaloririk måltid dagligen under två veckor, förse över 2700 barn med skolmaterial för året eller livsviktiga hygienpaket till ca 1400 familjer på sex personer.