Grundfos cirkulationspump Alpha2 vinner prestigefullt pris

Den senaste versionen av Grundfos cirkulationspump har nyligen belönats med titeln ”Best product of the year 2014” vid prestigefyllda Plus X Awards i Tyskland.

Den bästa produkten i kategorierna för hög kvalitet, funktionalitet och ekologi. Liksom titeln ”Best product of the year 2014” i produktgruppen för fastighetsinstallation. ALPHA2 från Grundfos utmärkte sig vid Plus X Awards i Tyskland, där priser delades ut för ny och innovativ teknik, extraordinär design och intelligenta, lättanvända styrsystem.

- Det är ett stort erkännande av vårt arbete för att skapa och introducera en produkt som höjer ribban i vår bransch, säger Frank Wiehmeier, försäljningsdirektör, DBS vid Grundfos Tyskland.

- Det faktum att vi har fått detta erkännande i så prestigefyllda kategorier är bara grädde på moset. Vi vet att våra kunder uppskattar pumparnas egenskaper i fråga om kvalitet, verkningsgrad och användbarhet, och detta erkännande från Plus X Awards understryker detta, tillägger han.

Bland de egenskaper som lyftes fram fanns pumpens goda energieffektivitet, som överträffar nuvarande och kommande europeisk lagstiftning rörande energieffektivitet, samt AutoAdapt-tekniken. AutoAdapt-funktionen gör att pumpen automatiskt samlar information om förbrukningsmönstret i systemet och anpassar sig till optimala driftförhållanden.

Plus X Awards delas ut i sju olika kategorier av en fristående panel av domare från 25 branscher. Detta är elfte gången Plus X Awards delas ut.

För ytterligare information, kontakta Philip Zamore, Marknadschef
Mail: pzamore@grundfos.com. Telefon: 073-415 43 85