Leverantören av Göteborgs Stads rekryteringssystem Visma recruit, har i sin utredning kunnat bekräfta att ingen data har läckt efter dataintrånget den 24 april.

Ingen data från Visma recruit har läckt

Göteborgs stads leverantörs underleverantör utsattes för en cyberattack den 24 april. Vi har rapporterat om detta tidigare i samma kanal. Under försommaren publicerades delar av den stulna datan från attacken. Vår leverantör Visma talent solutions undersökte då den publicerade datan och konstaterade även den gången att ingen data från Visma recruit förekom.

Aktören har nu publicerat det som bedöms vara den resterande data som man kom över vid cyberattacken. Denna data har nu granskats grundligt av tekniker hos vår leverantör Visma talent solutions. De rapporterar att de inte funnit några spår av någon data från kund eller användare av systemet Visma recruit.

Gryaab ser därmed ärendet som avslutat.