Air France-KLM Group väljer GTT för att ansluta sina arbetsplatser i 37 länder

Global flygtransportaktör väljer GTT:s managerad nätverkslösning för kostnadsoptimering och flexibilitet

GTT Communications, Inc., en ledande global cloud networking-leverantör till multinationella kunder, meddelar i dag att Air France-KLM har valt GTT för att leverera delar av sitt globalt managerade Wide Area Network, som förbinder arbetsplatser i 37 länder på fem kontinenter.

Air France-KLM kommer att använda GTT:s Wide Area Networking för att ansluta en delmängd av sina kontor och flygplatser för att stödja flygbolagens anställda och kunder. GTT:s högprestanda, säkra managerade anslutningar stöds av ett end-to-end SLA, för att säkerställa en motståndskraftig och robust tjänst för affärskritiska system.

"Vår verksamhet sammanför människor, ekonomier och kulturer, och säker och pålitlig kommunikation är nyckeln till vår förmåga att fungera och uppfylla vårt syfte", kommenterade Wouter Couzij, Manager WAN, Air France-KLM.

"Vi valde GTT som vår partner för att ge oss ett motståndskraftigt och säkert globalt nätverk eftersom GTT kan hjälpa oss att optimera våra kostnader genom att tillhandahålla anslutning till ett konkurrenskraftigt pris med flexibla villkor."

"Vi är mycket glada över att kunna stödja Air France-KLM med dess nätverksoptimering med våra globala managerade nätverkstjänster", säger Tom Homer, GTT division president i Europa.

"Som en global cloud-networking leverantör med omfattande erfarenhet av managerade tjänster har GTT ett bra utgångsläge för att möjliggöra nätverkstranformationsinitiativ, kontinuerlig innovation och flexibilitet som flygmarknadsledare som Air France-KLM driver till fördel för sina kunder."

Om GTT

GTT förser säker global förbindelse, förbättrar nätverksprestanda och agilitet för dina medarbetare, platser, applikationer och molntjänster. Vi driver ett globalt Tier 1-internetnätverk och tillhandahåller ett omfattade utbud molnätverkstjänster och managerade lösningar, som använder avancerad mjukvarudefinierad nätverks- och säkerhetsteknik. Vi betjänar tusentals verksamheter med en portfölj som inkluderar SD-WAN och övriga WAN-tjänster, internet, säkerhet och rösttjänster. Våra kunder drar nytta av en kundupplevelse som stöds av vårt engagemang för kunden och operativ excellens. För mer information om GTT, besök www.gtt.net.