Europac förbättrar nätverksprestandan med GTT:s SD-WAN

4 september, 2018 - GTT Communications, Inc. (NYSE: GTT), den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelar idag att Europac Group, en trogen kund till nyligen förvärvade Interoute, kommer implementera GTT:s SD-WAN-tjänst för att få bättre prestanda i företagets europeiska nät.

Europac, som är en av de mest innovativa tillverkarna av hållbara förpackningar i Europa, använder GTT:s omfattande nätverk i Europa för att ansluta sina 18 pappers- och förpackningsfabriker och sex avfallshanteringsanläggningar i Spanien, Frankrike och Portugal. GTT:s pålitliga molnätverkstjänster med hög prestanda hjälper Europac att effektivisera sin verksamhet och optimera processerna för hela värdekedjan i förpackningsbranschen.

GTT:s SD-WAN bidrar till att Europac kan optimera prestandan för sina applikationer och tjänster som använder en centraliserad molnarkitektur, så att företaget på ett ännu effektivare sätt kan realisera sin strategi för hela försörjningskedjan, hantera förändringar i tillverkningsverksamheten och skapa ännu större konkurrensfördelar. GTT hjälper också alla Europacs avdelningar med att få en VoIP-plattform, från datacentret i Madrid, på plats.

- GTT:s nätverks- och kommunikationstjänster gör det möjligt för oss att snabbare integrera vår verksamhet över hela Europa, säger David Casas, head of infrastructure and communications på Europac Group. SD-WAN ger mer flexibilitet och gör att vi kan optimera vårt nätverk vilket stöttar våra molnbaserade applikationer, som är en grundsten i vår digitala strategi.

- GTT omdefinierar global kommunikation så att vi ska kunna hjälpa och stötta kunder som Europac, säger Rick Calder, GTT:s globala vd. Vi hjälper våra kunder att koppla ihop människor över hela organisationer, runt om i världen och till alla applikationer i molnet.

• sd-wan
  • cloud computing
  • gtt communications
  • gtt