GTT ansluter Carolls europeiska detaljhandelsverksamhet

GTT Communications, Inc (NYSE: GTT), den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelar idag att damklädesföretaget Caroll, som ingår i Vivarte-koncernen, har valt GTT för att driva företagets europeiska WAN (Wide Area Network). GTT kommer ansluta Carolls franska huvudkontor med de 173 butikerna i totalt nio länder, Andorra, Belgien, Tyskland, Italien, Luxemburg, Monaco, Portugal, Spanien och Schweiz.

GTT kommer tillhandahålla säkra MPLS- och ADSL-anslutningar för Carolls näthandel och europeiska butiker. GTT kommer också leverera trådlösa 4G-anslutningar, som gör att nya butiker kan vara igång inom loppet av 15 dagar. WAN-lösningen med hög prestanda och säkerhet använder GTT:s globala Tier 1 IP-nätverk, som kan öka hastigheten och flödet av affärskritisk data, vilket möjliggör förbättrad lagerhantering och snabbare online-beställningar, vilket i slutänden har en positiv påverkan på kundupplevelsen.

- Caroll kommer utnyttja GTT:s expertis inom managerade nätverk för att ansluta de 173 butikerna och webbplat med vårt huvudkontor i Frankrike, sa Frédéric Mayette, CIO på Caroll. Alla våra butikers ordrar kommer gå över GTT:s nätverk. En ny påfyllningsberäkning görs varje kväll, men 2020 kommer butikerna att arbeta i realtid direkt mot huvudkontorets centrala system, som då kommer att kunna visa den exakta lagerstatusen. Denna realtidsvy över lagret är en viktig del i vår multikanalstrategi och gör det möjligt för oss att snabbt ta emot, hantera och leverera kundordrar online eller personligen.

- Vi förstår hur viktig säker, robust uppkoppling är för att kunna ge en enhetlig detaljhandelsupplevelse, säger Rick Calder, GTT:s CEO och koncernchef. Vi är glada över att kunna stötta Carolls detaljhandelsverksamhet med våra ledande cloud networking-tjänster som ansluter människor och verksamheter runt om i världen till samtliga applikationer i molnet.

Om GTT:

GTT kopplar samman verksamheter runt om i världen och till samtliga applikationer i molnet. Våra kunder drar nytta av högkvalitativ service baserad på våra kärnvärden enkelhet, snabbhet och agilitet. GTT äger och driver ett globalt tier 1-internetnätverk och har ett omfattande erbjudande inom nätverkstjänster för molnet. För mer information om GTT (NYSE: GTT), besök www.gtt.net.

Om Caroll:

I mer än 50 år har Caroll förkroppsligat smart och modern design av damkläder, som ger kvinnor en elegant och inspirerad look i sitt dagliga liv. I allt från kreativa workshops till butiker, hittar Caroll sätt att kontinuerligt vara nyskapande och erbjuda kvinnor elegant och åtråvärt mode. För mer information om Caroll, besök www.caroll.com.