GTT levererar globalt SD-WAN till Barry Callebaut för att förbättra prestandan för affärskritiska applikationer

• Managerad SD-WAN-lösning förbättrar ”end-to-end”-kontroll och applikationsprestanda, sänker nätverkets totala ägandekostnad och ökar den globala bandbredden med över 77%.
  • Global implementering till 131 platser i mer än 30 länder genomfördes före tidplanen.

GTT Communications, Inc., en ledande global cloud networking-leverantör till multinationella kunder, meddelar idag att Barry Callebaut, en av världens ledande tillverkare av choklad och kakao, har implementerat GTT:s managerade SD-WAN-tjänst för att ansluta 131 platser i mer än 30 länder på 6 kontinenter. GTT SD-WAN-lösningen integrerar VMware SD-WAN1-teknik med GTT:s globala Tier 1-internetnätverk som tillhandahåller privat och direkt molnanslutning, vilket förbättrar prestandan för affärskritiska applikationer.

Denna implementering av GTT:s SD-WAN-lösning är Barry Callebauts fjärde generation wide area-nätverk, som innebär en transformation från ett MPLS-baserat nätverk till en fullskalig SD-WAN-implementering. GTT:s managerade SD-WAN-lösning förser Barry Callebaut med förbättrad automatisering och centraliserade manageringsmöjligheter för förbättrad end-to-end-kontroll och applikationsprestanda, med en low-touch leveransnätverksplattform för ökad flexibilitet. Dessutom sänker den managerade SD-WAN-lösningen Barry Callebauts nätverks ägandekostnad, samtidigt som den ökar dess globala bandbredd med över 77%, vilket säkerställer ett framtidssäkert nätverk. GTT hanterar designen, konfigurationen och leveransen av lösningen över Barry Callebauts globala footprint, och slutförde implementeringen före tidplanen.

"Vi har valt GTT för dess gedigna track record av att leverera tillförlitliga globala nätverkslösningar och dess flexibilitet, som passar bra med den innovativa kulturen på Barry Callebaut," kommenterade Steven Vandamme, chief information officer på Barry Callebaut. "GTT har supporterat utformningen och byggandet av ett förenklat, smidigt och effektivt nätverk för att möjliggöra vår cloud first-strategi, som kommer att bidra till att förbättra många aspekter av vår globala verksamhet från supply chain management till anställdas produktivitet. Denna SD-WAN-lösning från GTT hjälper oss att accelerera vår digitala transformationsstrategi."

"Vi är glada över att stödja Barry Callebauts affärsmål med vår säkra, högpresterande globala SD-WAN-lösning", säger Tom Homer, GTT-division president, Europa. "Vi värdesätter styrkan i vårt partnerskap när vi fortsätter att tillhandahålla lösningar som möter Barry Callebauts växande nätverksbehov runt om i världen."

1VMware och VMware SD-WAN är registrerade varumärken eller varumärken som tillhör VMware, Inc. eller dess dotterbolag i USA och andra jurisdiktioner.

• cloud computing
  • sd-wan
  • network
  • molntjänster
  • gtt
  • wan
  • tier 1

GTT förser säker global förbindelse, förbättrar nätverksprestanda och agilitet för dina medarbetare, platser, applikationer och molntjänster. Vi driver ett globalt Tier 1-internetnätverk och tillhandahåller ett omfattade utbud molnätverkstjänster och managerade lösningar, som använder avancerad mjukvarudefinierad nätverks- och säkerhetsteknik. Vi betjänar tusentals verksamheter med en portfölj som inkluderar SD-WAN och övriga WAN-tjänster, internet, säkerhet och rösttjänster. Våra kunder drar nytta av en kundupplevelse som stöds av vårt engagemang för kunden och operativ excellens. För mer information om GTT, besök www.gtt.net.